aristotelismagoulas_DSC0924

Μια τηλεφωνική συνομιλία καταρρακώνει την γυναίκα του μονολόγου. Στο τηλέφωνο είναι η μητέρα της και όλα τα όνειρα μιας χαμένης ζωής, τα οποία βλέπει να παιρνούν μπροστά της σαν ψηφία σε τηλεφωνικό κατάλογο. Αυτό το τηλεφώνημα είναι γραμμή ζωής, γραμμή διαχωριστική, κρεμάλα και ομφάλιος λόρος και ήταν απόφαση του Αριστοτέλη Μαγουλά, του νεαρού σκηνοθέτη και ηθοποιού από την Κέρκυρα, να το διαμεσολαβήσει.

Ο Αριστοτέλης σκηνοθετεί την Λίζυ Ξανθοπούλου σε έναν μονόλογο της Τζωρτζίνας Τζήλιου, σωστό μπρα ντε φερ με το παρελθόν και τις αναμνήσεις. Στο ‘Γιατί Μαμά’ το συναισθηματικό πορτραίτο της κόρης που έχει βιώσει την απόρριψη μετουσιώνεται σε physical theater με ελάχιστα μέσα και πολλή ψυχή. Λίγο πριν την πρεμιέρα του έργου στο studio Μαυρομιχάλη, ο Αριστοτέλης Μαγουλάς μίλησε γι’ αυτό και για όλες τις μητέρες που πονάνε και πόνο προκαλούν.

Γεια σου Αριστοτέλη, αρχικά πες μου κάποια πράγματα για εσένα. Πού μεγάλωσες, τι έκανες μέχρι να μεγαλώσεις, γιατί ακολούθησες αυτή την πορεία ζωής;
Γεννήθηκα και μεγάλωσα στην Κέρκυρα. Όπως αρκετά παιδιά στην επαρχία, αναζήτησα κι εγώ μια διέξοδο. Επέλεξα το θέατρο. Στην αρχή ως αντίδραση, αργότερα ως συνειδητή δράση. Το point όμως τελικά, ειδικά σε αυτό το επάγγελμα, είναι να προσπαθείς να κάνεις τον κόσμο καλύτερο κι όχι να αρκείσαι σε ‘αντι-δραστικά ρήματα’. Αυτό, άργησα να το καταλάβω. Δεν πιστέυω πως έχω κατα νου κάποια συγκεκριμένη πορεία ζωής να ακολουθήσω, απλά κάνω ό,τι μου λέει το ένστικτό μου. Σήμερα είμαι εδώ, αύριο ποιος ξέρει. Από την άλλη, έχω καθαρούς στόχους. Είμαι ξεκάθαρος τόσο με τον εαυτό μου όσο και με τους γύρω μου, όλα τα άλλα θα έρθουν απο μόνα τους.

aristotelismagoulas_DSC0929aristotelismagoulas_DSC0910aristotelismagoulas_DSC0947aristotelismagoulas_DSC0954aristotelismagoulas_DSC0917

Τι σε ώθησε να διαλέξεις και να σκηνοθετήσεις το συγκεκριμένο έργο;
Είναι ένα έργο σκληρό, που δε φοβάται να πει την αλήθεια. Η Τζωρτζίνα η Τζήλιου έγραψε ένα μονόπρακτο μπουφονικής αισθητικής που διαπραγματεύεται την πολυπλοκότητα των δεσμών της σχέσης μάνας – παιδιού στη σύγχρονη πραγματικότητα, σαν μονόλογος του ίδιου μας του υποσυνειδήτου, που σε συγκλονίζει. Πιστεύω πως είναι ένα θέμα διαχρονικό που μας αφορά όλους.

Τι θα δουν όσοι παρακολουθήσουν τον θεατρικό μονόλογο στο Studio Μαυρομιχάλη;
Ένα συνδυασμό κλασσικού θεάτρου και physical theatre, που στόχο έχει να αναδείξει το άμεσο κείμενο της συγγραφέως και τον υπέροχο χαρακτήρα που έπλασε.

Τι έχει να προσφέρει το σύγχρονο ελληνικό θέατρο στο κοινό;
Μια άλλη οπτική γωνία στα πράγματα. Καινούρια μοτίβα, λιγότερο συμβατικά εστιάζοντας στη δυναμική των χαρακτήρων και την αλληλεπιδραση αυτών.

aristotelismagoulas_DSC0853aristotelismagoulas_DSC0894

Είναι πονεμένα πλάσματα οι μητέρες; Ή μήπως προκαλούν μονάχα πόνο;
Είναι. Δεν υπήρξαν ποτέ μητέρες στο παρελθόν, δεν το σπούδασαν κάπου, έχουν δικαίωμα στο λαθος, χωρις αυτό ποιά εξέλιξη; Ποιά αμφισβήτηση; Λέξεις που ορίζουν τις αρχές της φιλοσοφίας. Ο πόνος προκαλειται κυρίως από τις ίδιες προς τις ίδιες, εκ φύσεως, χωρίς να γίνεται απαράιτητα συνειδητά.

Υπάρχει απάντηση στην ερώτηση που θέτει ο τίτλος της παράστασης;
Είναι ρητορικής φύσεως. Η απάντηση είναι για τον καθένα ξεχωριστή.

Το Γιατί Μαμά; Στο studio Μαυρομιχάλη, Μαυρομιχάλη 134 Αθήνα.

Κείμενα: Τζωρτζίνα Τζήλιου, Ερμηνεία: Λίζυ Ξανθοπούλου, Κινησιολογία/ Σκηνοθεσία: Αριστοτέλης Μαγουλάς, Videoart: glc.dp productions, Μουσική σύνθεση/ sound design: Νικόλας Καρίμαλης (Razastarr), Σκηνογραφία/ ενδυματολογία: Μαρίζα Κλαουδάτου

aristotelismagoulas_DSC0824aristotelismagoulas_DSC0838aristotelismagoulas_DSC0820aristotelismagoulas_DSC0842