105 Έλληνες παραγωγοί, 75 περιοχές και 800 διαφορετικά προϊόντα είναι ο κορμός της www.Yolenis.com, μιας ομάδας νέων ανθρώπων που αγαπούν την Ελλάδα και προσπαθούν να αναδείξουν διεθνώς το γαστρονομικό πλούτο της. Ένας πρωτοπόρος γευστικός διαδικτυακός παράδεισος, όπου με ένα απλό «κλικ»εισβάλλει σε κάθε σπίτι.

Φτάνοντας στο χώρο που βρίσκεται το ηλεκτρονικό Delicatessen, εκπλήσσεσαι που συναντάς μόνο νεαρά άτομα. Ανακαλύπτεις μια σύγχρονη μορφή διανομής, των πιο σπάνιων και αγνών αγροτικών προϊόντων, ενώ εντυπωσιάζεσαι από τις ιστορίες που κουβαλούν οι τόποι και οι παραγωγοί που τα καλλιεργούν.

yiolenis-14 yiolenis-13 yiolenis-1

Περνώντας γοργά τα γραφεία, κατευθύνομαι προς το βάθος, εκεί που γίνονται οι πιο σημαντικές εργασίες. Βρίσκομαι ανάμεσα σε τεράστια ράφια που κατακλύζονται από μοναδικά ελληνικά προϊόντα. Λίγο πιο πέρα τα απαραίτητα υλικά για την προετοιμασία, την τοποθέτηση στις συσκευασίες καθώς και το περιτύλιγμα για να είναι έτοιμα προς παράδοση.

Οι πρώτες απορίες αφορούν το όνομα και το σύμβολο της εταιρείας. «Πρόκειται για ένα συνδυασμό δύο ελληνικών παραδοσιακών ονομάτων – Παναγιώτας  και Έλενας. Μας άρεσε και έχει ως αποτέλεσμα το «Yoleni’s» να είναι μια λέξη που προφέρεται το ίδιο σε όλες τις γλώσσες. Το σύμβολο μας είναι η ελιά μέσα σε ένα κύκλο. Το ελαιόδεντρο  είναι το βασικό προϊόν της μεσογειακής διατροφής, ενώ αντιπροσωπεύει τη μακροζωία και τη γονιμότητα. Ο κύκλος συμβολίζει τον κόσμο, την πληρότητα και την τελειότητα», μου απαντά, ο συντονιστής Marketing, Γιάννης Γεωργιάδης.

«Είμαστε ένα site με τα καλύτερα ελληνικά προϊόντα χωρίς μεσάζοντες. Το μόνο που χρεώνεται ο καταναλωτής είναι τα μεταφορικά έξοδα, ενώ αξίζει να αναφέρουμε ότι οι παραδόσεις σε Ελλάδα και Ευρώπη εκτελούνται τις περισσότερες φορές ακόμη και την ίδια μέρα. Συνήθως ο απαραίτητος χρόνος είναι από 16 έως 36 ώρες. Επίσης στους άμεσους στόχους μας είναι να φτιάξουμε ένα site ανά χώρα διανομής. Θα μπορείς δηλαδή να αγοράζεις ελληνικά προϊόντα ακόμη και με 9,90 ευρώ μεταφορικά εντός Ευρωπαϊκής Ένωσης», τονίζει ο Γιάννης Γεωργιάδης, όταν τον ρωτώ για το σκοπό της Yoleni’s.

yiolenis-6 yiolenis-7

Αδιαμφισβήτητα, αυτό που σου κεντρίζει το ενδιαφέρον είναι η συσκευασία της Yoleni’s, η οποία θυμίζει αρκετά τα παλιά παντοπωλεία, μόνο χαρτί και σπάγκος. «Έχει σχεδιασθεί έτσι, ώστε να αποτελείται από φυσικά υλικά σε γήινα χρώματα, 100% ανακυκλώσιμα υλικά, πάντα µε σεβασμό προς τον άνθρωπο και το περιβάλλον», αναφέρει ο υπεύθυνος της εφοδιαστικής αλυσίδας, Αντώνης Σίμος.

«Εστιάζουμε στην λεπτομέρεια, για αυτό και όσοι μας έχουν επιλέξει ξαναγυρίζουν και δοκιμάζουν και άλλες γεύσεις. Για κάποιον που ψάχνεται στο φαγητό, που δεν θέλει απλά προϊόντα που μπορεί να τα βρει παντού, αλλά προτιμά μοναδικές γεύσεις, με αγνά υλικά και χωρίς συντηρητικά, εμείς καλύπτουμε 100% τις επιλογές του. Το πιο βασικό είναι να ξέρεις τι πουλάς και αν το αγαπήσεις θα πάει καλά», συμπληρώνει ο Αντώνης.

Στην Yoleni’s είναι σίγουρο ότι έχουν καταβάλλει μεγάλη προσπάθεια για να φτάσει το εγχείρημά τους σε κάθε σπίτι. Στο υπόγειο, προς μεγάλη έκπληξη, θα συναντήσω ένα δικό τους studio, μέσα στο οποίο γίνονται ξεχωριστές φωτογραφίσεις, δημιουργούν και σκηνοθετούν διάφορα βίντεο υψηλής αισθητικής με σπικάζ και υπότιτλους σε τρεις ξένες γλώσσες, προκειμένου ο καταναλωτής που θα επισκεφθεί το site να περιηγηθεί στο μαγικό κόσμο των γεύσεων, βιώνοντας μια συναρπαστική εμπειρία εξερεύνησης.

Χάνομαι μέσα στον όγκο πληροφοριών του κάθε προϊόντος αλλά και της ιστορίας που κρύβει. Αλάτι σε νιφάδες, που συλλέγεται από ντόπιους τεχνίτες στα Κύθηρα, μέσα από τις φυσικές κοιλότητες που δημιουργούνται στα βράχια, φάβα Σαντορίνης, μαρμελάδες από χυμό φρούτων και όχι από ζάχαρη, ταλιατέλες από μελάνι σουπιάς και αυγοτάραχο Μεσολογγίου, ενός από τα 30 καλύτερα προϊόντα όλου του κόσμου, είναι μερικές από τις συσκευασίες που με ταξιδεύουν σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας. Λίγο πιο πέρα, το βλέμμα μου στέκεται στις Χυλοπίτες Dinkel της ‘Αγροζύμης’, όπου φτιάχνονται με αλεύρι που προέρχεται από ένα αρχαίο με μεγάλη ιστορία δημητριακό, την Ζειά, πλούσιο σε μαγνήσιο και γνωστό ως τροφή του εγκεφάλου.

yiolenis-12 yiolenis-11 yiolenis-10 yiolenis-9 yiolenis-5 yiolenis-4

Στην συνέχεια, συζητώ με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο, τον κ. Νίκο Πίπα, για τους στόχους και το μέλλον της Yoleni’s. «Πραγματοποιούμε μια προσπάθεια και ανοίγουμε μια αγορά που δεν υπάρχει. Κάνοντας τεράστια έρευνα, δουλεύουμε με την λογική που έχει ως βασικό στόχο την προώθηση του παραγωγού, του τόπου και μετά του προϊόντος. Μας πήρε τρία χρόνια για να το στήσουμε, δίνουμε εργασία σε αρκετά άτομα, όταν όλοι οι άλλοι διώχνουν. Το μεγαλύτερο ποσοστό της επένδυσης φυσικά είναι από την τσέπη μας και ο καθένας αντιλαμβάνεται ότι μιλάμε για ένα τεράστιο ρίσκο. Ο Έλληνας έχει συνηθίσει να παίρνει μόνο από το παππού και την γιαγιά ή να καταναλώνει λάδια μηχανής από τα σούπερ μάρκετ. Έχουμε καταφέρει να έχουμε προσιτά προϊόντα, δεν είμαστε μια μπουτίκ τροφίμων και κοστίζουν πολύ λιγότερα από τα μεγάλα μαγαζιά. Έτσι, λοιπόν, η ιδέα μας ήταν απλή, ο καθένας να έχει πρόσβαση σε παραδοσιακά προϊόντα που δεν μπορεί να τα βρει εύκολα.

Η αλήθεια βέβαια είναι ότι η προσέγγιση με τον παραγωγό είναι το πιο δύσκολο κομμάτι, αφού οι άνθρωποι έχουν κουραστεί. Δεν έχουν πλέον το μυαλό να ακούσουν ιστορίες σαν την δική μας. Δυστυχώς δεν υπάρχει η υπομονή να αφήσουν κάτι να τρέξει, όμως εμείς συνεχίζουμε και βασιζόμαστε σε αυτούς που μας πιστεύουν. Εννοείται πως δεχόμαστε πολλά mail από ανθρώπους που θέλουν να πουλήσουν τα προϊόντα τους αλλά δεν έχουν πιστοποίηση.

Είναι γεγονός, πως οι παραγωγοί για πολλά χρόνια τρώγανε τις επιδοτήσεις στα καφενεία, με αποτέλεσμα τώρα, ιδέες που αξίζουν να μην τις ακούει κανείς. Στο μόνο που τους δικαιολογώ είναι πως σίγουρα δεν ζεις με την διαφήμιση, αλλά μόνο αν αγοράσεις», σημειώνει ο κ. Πίπας.

Αναρωτιέμαι γιατί εν καιρώ κρίσης να στραφεί ο καταναλωτής στην αγορά προϊόντων μέσω διαδικτύου και οφείλω να πω ότι η απάντηση του κ. Πίπα, είναι διαφωτιστική. «Σήμερα το θέμα της διατροφής το ψάχνεις, μαθαίνεις να αναζητάς. Στην περίοδο της ευδαιμονίας δεν σε ένοιαζε, έτρωγες έξω στα εστιατόρια. Εμείς δεν έχουμε άλλα όπλα, παρά μόνο το σεβασμό στα ελληνικά προϊόντα και μόνο κίνητρο το μεράκι και την όρεξη των νέων ανθρώπων που βλέπετε εδώ μέσα. Το μεγάλο στοίχημα για εμάς είναι η αγορά του εξωτερικού γιατί πάνω από όλα πιστεύουμε ότι τα ελληνικά προϊόντα έπρεπε να βρίσκονται παντού, κάτι που δεν συμβαίνει. Ο Έλληνας είναι δύσκολος στην λογική της   διαδικτυακής επιλογής, αλλά σε πέντε χρόνια είναι σίγουρο πως μόνο από εκεί θα ψωνίζουμε».

Λίγο πριν φύγω, στον υπόγειο χώρο του κτιρίου, παρατηρώ μια απρόσμενη εικόνα που πιστοποιεί κάτι που διακρίνεις παντού, την ελληνική ταυτότητα. Το μεσημέρι, γύρω στις δύο, κάθονται σε ένα μεγάλο τραπέζι και τρώνε όλοι μαζί, λέγοντας ιστορίες από τους παραγωγούς και από ανθρώπους που συνάντησαν στις διάφορες περιοχές της Ελλάδας, λειτουργώντας έτσι, ως μια μεγάλη οικογένεια.

yiolenis-3 yiolenis-2

yiolenis-8

Info: Το βίντεο για την οικογένεια της www.yolenis.com

https://www.youtube.com/watch?v=tPI1p_VNkwU

Κείμενο: Γιάννης Πανταζόπουλος  j.pantazopoulos@yahoo.gr
Φωτογραφίες: Θανάσης Καρατζάς