1120495

Έχουν περάσει 15 χρόνια από τότε που η ταινία The Virgin Suicides κυκλοφόρησε στους κινηματογράφους και από τότε που γνωρίσαμε τις παράξενες αδελφές Lisbon –  Cecilia, Lux, Bonnie, Mary and Therese – με τα δαντελωτά νυχτικά τους, τα ξανθά αέρινα μαλλιά τους και τα αναψοκοκκινισμένα εφηβικά μάγουλά τους. Το σκηνοθετικό ντεμπούτο της Sofia Coppola άφησε εποχή: η ασαφής και η σκοτεινή σκηνοθεσία σε συνδυασμό με την φαντασιώδη, ονειρική αισθητική των φαινομενικά σεμνών ’70s και την μουσική των Air ανεβάζουν την ταινία σε απίστευτα ατμοσφαιρικά ύψη και δημιουργούν μία αλλόκοτη ισορροπία μεταξύ μοχθηρού και ευχάριστου, ακριβώς όπως το ηλιόλουστο προάστιο στο οποίο έμεναν οι αδελφές Lisbon. Για να γιορτάσουν την επέτειο των 15 χρόνων από την κυκλοφορία του The Virgin Suicides, ο Jean-Benoit Ducknel και ο Nicolas Godin –το ντουέτο των Γάλλων Air- αποκαλύπτουν μερικά μυστικά για την μουσική της ταινία που θεωρείται μέχρι σήμερα ένα από τα πιο σημαντικά και αναγνωρίσιμα σάουντρακ.

2a95ds7

ΥΠΑΡΧΕΙ ΛΟΓΟΣ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΤΟΣΟ ΠΥΡΕΤΩΔΕΣ
Jean-Benoit Ducknel
: «Όταν ηχογραφούσαμε τα ντραμς σε κάποια από τα κύρια κομμάτια της ταινίας, αρρώστησα πολύ, είχα πυρετό σαράντα όλη την εβδομάδα της ηχογράφησης. Πραγματικά πιστεύω ότι ο πυρετός μου, αποτυπώθηκε στα τραγούδια. Θυμάμαι από τον πυρετό οι αισθήσεις μου ήταν πολύ πιο έντονες και ένιωθα ότι έκανα καλύτερη μουσική από πριν. Το σώμα μου έκαιγε και τα πάντα συνέβαιναν πολύ γρήγορα».

1120561

ΤΟ “DIRTY TRIP” ΗΤΑΝ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΕΙ ΓΙΑ ΜΙΑ «DIRTY» ΣΚΗΝΗ
Jean-Benoit Ducknel
: «Οι αγαπημένες μου σκηνές ήταν αυτές που κόπηκαν στο τελικό μοντάζ: Σε κάποια φάση η Lux που έκανε πολλά ναρκωτικά και σεξ αγγίζει τα «επίμαχα» ενός αγοριού, όταν είδαμε τη σκηνή η Sofia Copolla ντράπηκε πολύ και την έκοψε. Αλλά για μένα ήταν η καλύτερη μου σκηνή. Μάλλον μπερδεύτηκαν ανάμεσα στην αγάπη και στο σεξ. Τέλος πάντων, για αυτή τη σκηνή γράψαμε το ‘Dirty Trip’ και για αυτό του δώσαμε αυτόν τον βρώμικο ρυθμό. Αλλά τελικά χρησιμοποιήθηκε για άλλη σκηνή. Νομίζω ότι η Sofia ήθελε να ξεφορτωθεί τα βρώμικα, καταθλιπτικά και αρνητικά στοιχεία της ταινίας σε αυτή τη σκηνή με αυτό το κομμάτι, αλλά τελικά δεν ταίριαξε».

https://youtu.be/jWhbTqHJQKk

Η ΕΜΠΝΕΥΣΗ ΗΡΘΕ ΑΠΟ ΤΟ ΠΟΣΟ ΣΚΑΤΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΕΦΗΒΟΣ
Nicolas Godin:
«Πραγματικά μισούσα να είμαι έφηβος. Ήταν μια φρικτή περίοδος και παρόλο που είχα καλούς φίλους χαίρομαι πολύ που πέρασε αυτή η περίοδος. Όταν είσαι αγόρι δεν μπορείς να βγεις με τις κοπέλες που σου αρέσουν από την τάξη σου γιατί πάντα προτιμάνε τους μεγαλύτερους και ερωτεύονται αυτούς που είναι τρία και τέσσερα χρόνια μεγαλύτεροί σου. Αυτό είναι κάτι που σίγουρα αποτύπωσα στην παρτιτούρα της ταινίας».

1120448

ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΠΙΟ ΣΚΟΤΕΙΝΟ
Nicolas Godin
: «Η πρώτη συνάντηση με την Sofia έγινε μόλις κυκλοφόρησε το πρώτο μας άλμπουμ Moon Safari, μας μίλησε για την ταινία και μας ανακοίνωσε ότι θα ήθελε να φτιάξουμε την μουσική. Διαβάσαμε το βιβλίο και ήταν τόσο σκοτεινό και η μουσική που φτιάξαμε ήταν εξίσου σκοτεινή. Όταν μας έστειλε το πρώτο υλικό σε βιντεοκασέτα φαινόταν και αυτό πολύ σκοτεινό. Αλλά όταν είδα το τελικό μοντάζ της ταινίας θεώρησα όταν ήταν πολύ πιο ελαφρύ από ότι το περίμενα. Είχε μιξάρει τις σκηνές και είχε μεταμορφώσει πλήρως την ταινία. Ανησυχούσα ότι η μουσική θα παραήταν σκοτεινή αλλά από ότι φαίνεται τελικά ταίριαξε και ο κόσμος εκτίμησε το γεγονός ότι έχει αυτόν τον χαρακτήρα».

ΔΕΝ ΘΑ ΥΠΑΡΞΕΙ ΠΟΤΕ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΟ
Nicolas Godin:
 «Ο κόσμος πιστεύει ότι επειδή η μουσική των Air για το Virgin Suicides είναι τόσο ‘σαουντρακική’, όλη η μουσική μας ήταν τέτοια αλλά δεν είναι έτσι. Είναι πολύ δύσκολο και η δέσμευση μεγάλη όταν πρέπει να δημιουργήσεις την δική σου καλλιτεχνική δουλειά παράλληλα με το όραμα ενός άλλου καλλιτέχνη. Τότε μπορούσαμε να το κάνουμε γιατί ήμασταν νέοι, με φρέσκια αντίληψη και χωρίς τις απογοητεύσεις που κουβαλάμε τώρα. είμαστε τόσο ευχαριστημένοι με την μουσική και την ταινία αλλά αυτές τις μέρες είμαι πολύ μεγάλος για να φτιάξω την μουσική για μια ταινία και να μην μπει τελικά στην ταινία. Αυτός είναι ο λόγος που δεν θα το ξανακάναμε».

1120462

ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΑΚΟΥΓΕΤΑΙ ΟΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΝΑ ΠΕΘΑΙΝΕΙΣ
Jean-Benoit Ducknel
: «Θυμάμαι όταν παρακολούθησα το The Virgin Suicides  στο σινεμά, ένιωσα παγιδευμένος. Νομίζω ότι η πραγματική αίσθηση που βγάζει το σάουντρακ είναι το να σε μαγεύει η ιδέα του θανάτου, η σκέψη ότι η ψυχή σου αιωρείται  όταν πεθαίνεις και πως ξαφνικά νιώθεις ότι απελευθερώνεσαι από τη γη, από αυτό που είσαι από τον κόσμο των ενηλίκων τον οποίο πραγματικά μισείς. Ποτέ δεν θέλησα να αυτοκτονήσω, δεν έχω νιώσει ποτέ τόσο άσχημα, αλλά νομίζω ότι η μουσική αυτής της ταινίας παίζει πολύ με αυτήν την ιδέα».

ΔΕΝ ΤΟ ΕΧΟΥΝ ΞΑΝΑΚΟΥΣΕΙ ΑΠΟ ΤΟΤΕ
Nicolas
Godin: «Δεν κάθομαι ποτέ να ακούσω αυτό που έχω φτιάξει, έτσι δεν έχω ιδέα πως ακούγεται το σάουντρακ τώρα. νομίζω ότι είναι καταθλιπτικό να ξανακούς το κομμάτι που έχεις φτιάξει – σαν να κοιτάς ένα παλιό άλμπουμ φωτογραφιών. Αλλά το αστείο είναι ότι κάθε φορά που ταξιδεύω και συναντάω θαυμαστές, όλοι μου λένε για αυτό το σάουντρακ. Από ότι φαίνεται είναι ένα από τα πιο ωραία πράγματα που έχουμε κάνει και αυτό που ο κόσμος αγαπάει πιο πολύ».

Από εδώ.