11117483_10153057141321130_2005186079_n

Μια ομάδα ηθοποιών με πολύ χιούμορ ανεβάζει μια διαφορετική «Λυσιστράτη» στο Βερολίνο. Στο concept των παιδιών πέντε χαρακτήρες του έργου, η Λυσιστράτη, η Κλεονίκη, η Μυρίνη, η Λαμπιτώ και ο Κινησίας αφηγούνται ως ηλικιωμένοι πια την ιστορία που έζησαν στα νιάτα τους, δηλαδή την ιστορία του έργου. Η παράσταση είναι μια εναλλαγή αφηγήσεων σε βίντεο και αυθεντικών σκηνών του έργου του Αριστοφάνη.

Μιλήσαμε με την Μάρα, σκηνοθέτη της παράστασης, βέρα Κρητικιά που αποφάσισε να αφήσει την Ελλάδα –μάλλον προσωρινά, για να εξελίξει την τέχνη της στο Βερολίνο.

11252346_10153067700981130_4224553021718670171_n (1)

Πες μου λίγο για σένα. Άφησες την Ελλάδα και πήγες στο Βερολίνο. Πώς ήταν αυτή η απόφαση και πώς είναι η ζωή εκεί;
Υπήρχε ένα σύνολο παραγόντων πίσω από αυτή την απόφαση. Στην Ελλάδα δούλεψα σε αξιόλογες θεατρικές παραγωγές και παράλληλα ασχολούμουν με το τραγούδι. Αυτό διήρκεσε δέκα χρόνια. Ολοκλήρωσα έναν κύκλο εμπειριών και ήθελα να συνεχίσω να εξελίσσομαι, «κυνηγώντας» συνεργασίες με καλλιτέχνες του εξωτερικού. Την ίδια στιγμή στην Ελλάδα καταργούνταν κεκτημένα χρόνων. Οι οικονομικές συνθήκες πιο πολύ με αποθάρρυναν, παρά με κινητοποιούσαν να επιδιώξω μια συνεργασία. Φυσικά, το επάγγελμα του ηθοποιού είναι δύσκολο παγκοσμίως. Όταν έφτασα στο Βερολίνο, δεν περίμενα να με δεχτούν με δάφνες, ειδικά αφού είχα εκ των πραγμάτων  το μειονέκτημα της γλώσσας. Όμως, πίστευα ότι θα εξερευνήσω καινούργιες πτυχές στην τέχνη μου κι ότι εδώ προσφέρονται ευκαιρίες για δημιουργία κάτω από καλύτερες συνθήκες.  Ακόμα σημαντικό ήταν για μένα να «απογαλακτιστώ» από το οικείο περιβάλλον, να ζήσω μόνη μου και να γίνω «αντράκι». Δεν αποκλείω όμως την περίπτωση να μετακομίσω σε κάποια άλλη πόλη ή χώρα ή ακόμα και να επιστρέψω Ελλάδα.

Τι σου αρέσει από τη ζωή σου στο Βερολίνο;
Αυτό που μου αρέσει πιο πολύ είναι ότι η καθημερινότητα εδώ είναι πολύ πιο οργανωμένη. Ειδικά εγώ, που είμαι ελεύθερη επαγγελματίας και μετακινούμαι όλη την ημέρα μέσα στην πόλη, βρίσκω το δίκτυο των ΜΜΜ πολύ πιο πρακτικό. Στην Αθήνα δεν μπορεί να κυκλοφορήσει κανείς εύκολα χωρίς αυτοκίνητο. Μεγάλο πλεονέκτημα είναι και η ασφάλεια στους δρόμους. Φυσικά υπάρχει κι εδώ εγκληματικότητα, αλλά σε πολύ μικρό ποσοστό. Μου αρέσει που οι Γερμανοί είναι πιο πειθαρχημένοι. Κακά τα ψέματα, στην Ελλάδα έχουμε μάθει να «σβήνουμε» κλήσεις και να μπαίνουμε από την «πίσω πόρτα» σε διάφορες θέσεις. Εδώ αυτό ισχύει σε πολύ μικρό βαθμό. Στο Βερολίνο έχω πληρώσει πρόστιμο και στο τρένο και με το ποδήλατο, επειδή πέρασα με κόκκινο, παρόλο που δοκίμασα να τα αποφύγω με γυναικεία γαλιφιά.  Δε λέω ότι οι Γερμανοί είναι άγιοι. Απλώς, έχουν μάθει πως αν παραβούν νόμο θα υπάρξει κύρωση. Είμαι σίγουρη πως κι εκείνοι αν ζούσαν σε μια κοινωνία ατιμωρησίας θα παρανομούσαν ανεξέλεγκτα.

11264364_10153057149836130_1916828512_n 11267634_10153297484994605_408577489_n (1) 11272134_10153297486049605_1154886820_n (1) 11292832_894804587229807_423997752_n

Ασχολείσαι και με τη σκηνοθεσία. Πώς και αποφάσισες να ασχοληθείς με τη σκηνοθεσία;
Όταν έφτασα στο Βερολίνο, άρχισα να ασχολούμαι με αυτά που ήξερα καλύτερα. Ξεκίνησα να διδάσκω τραγούδι και να τραγουδάω. Παράλληλα, έπαιξα διάφορους  βοηθητικούς ρόλους στην Deutsche Oper Berlin. Με τη σκηνοθεσία ήθελα να ασχοληθώ καιρό πριν, απλώς δεν προέκυψε. Ήταν, όμως, φυσικό επακόλουθο. Έχω σπουδάσει υποκριτική, τραγούδι και χορό και πάντα το ενδιαφέρον μου ήταν διασκορπισμένο σε πολλούς διαφορετικούς τομείς της τέχνης. Η σκηνοθεσία έρχεται να τους συνδυάσει, με τον πιο μαγικό τρόπο. Παρόλα αυτά δεν μπορώ να βαφτίσω τον εαυτό μου σκηνοθέτη, απλώς με δύο παραστάσεις στο ενεργητικό μου. Χρειάζομαι ακόμα πολλή μελέτη και εμπειρίες.

Πώς και αποφάσισες να ανεβάσεις την Λυσιστράτη και ποια είναι η διαφορά της παράστασης συγκριτικά με την αρχαία εκδοχή;
Η Λυσιστράτη είναι ένα έργο, στο οποίο είχα παίξει ως ερασιτέχνης, πριν μπω στη σχολή. Το είχα στο μυαλό μου, διότι προσφέρεται για ομάδα με πολλές γυναίκες και αποκαλύπτει με πολύ χιούμορ τη σχέση άντρα- γυναίκας και την αντίθεση έρωτα- πολέμου. Επειδή δεν ήταν εφικτό να «ανεβάσουμε» ολόκληρο το έργο, το κείμενο έχει διασκευαστεί.

Οι Γερμανοί πώς αντιμετωπίζουν τους Έλληνες;
Έχω διαπιστώσει και από κοντά πως οι Γερμανοί είναι λάτρεις της χώρας μας, παρόλη την προπαγάνδα που ασκούν τα ΜΜΕ.

20150510_112503 (2) 20150512_202944 20150514_145857_Burst01 20150514_150915

Το γερμανικό ή το ελληνικό κοινό είναι καλύτερο στο θέατρο;
Βρίσκω ότι δεν υπάρχει διαχωρισμός ανάμεσα στο ελληνικό και το γερμανικό κοινό. Η γλώσσα του θεάτρου είναι παγκόσμια και στηρίζεται στην κατανόηση της γλώσσας του σώματος. Αν έπρεπε να σημειώσουμε κάποια διαφορά αυτή θα ήταν ίσως στον τρόπο έκφρασης των θεατών, στις αντιδράσεις τους. Λόγω του μεσογειακού ταμπεραμέντου μας, οι Έλληνες είναι ίσως πιο εκδηλωτικοί.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Στις 29/05 η «Λυσιστράτη» θα ανέβει στο θέατρο Tik στο Friedrichshain.