Όλοι οι άνθρωποι με τους οποίους συναναστρέφομαι με επηρεάζουν, συνειδητά και ασυνείδητα, σε μικρό ή μεγάλο βαθμό. Είναι χαρακτηριστικό το ότι όταν ζωγραφίζω και είμαι στην φάση «χτισίματος» (δηλαδή στην φάση που δεν παίρνω αποφάσεις για την σύνθεση-αφήγηση-σκηνοθεσία του έργου, αλλά υλοποίησης των αποφάσεων που έχω πάρει) το μυαλό μου ταξιδεύει από της έννοιες και τους προβληματισμούς μου και φτάνει στο πώς αυτοί αντικατοπτρίζονται στις διαπροσωπικές μου σχέσεις.

Στην έκθεση πτυχιακών στην Καλών Τεχνών γίνεται πάντα χαμός. Όλοι οι φοιτητές της σχολής, πρώην και νυν έρχονται, βλέπουν, κρίνουν, πίνουν. Τα έργα του Κωνσταντίνου είναι το πρώτο πράγμα που βλέπεις με το που μπεις στον εκθεσιακό χώρο. Και μένεις. Είναι ίσως τα πιο εντυπωσιακά που έχουμε δει σε αυτή τη φουρνιά αποφοίτων μαζί με την βιντεοεγκατάσταση της Γαρυφαλλιάς  Σπανού [που εκτέθηκε την προηγούμενη εβδομάδα] και αξίζουν να τα επισκεφθείς. Ο Κωνσταντίνος που μας εικονογράφησε το θέμα για το bullying στο πρώτο τεύχος του ΓΚΡΕΚΑ καθόταν ντροπαλός, σεμνός και με κόκκινα μάγουλα από το τσίπουρο που ρέει άφθονο σε αυτές τις εκθέσεις. Όταν του είπαμε συγχαρητήρια για την δουλειά του και πόσο πολύ μας άρεσαν αυτά που δημιούργησε, κούνησε ντροπαλά το κεφάλι και μας ευχαρίστησε. Πραγματικά είναι από αυτές τις αινιγματικές φάτσες που ψυχολογούν όμως τα πάντα και τους πάντες γύρω τους.

Πες μου μερικά πράγματα για σένα. Ποια ήταν η σχέση σου με την τέχνη από μικρός;
Μεγάλωσα στον Βύρωνα και την τελευταία δεκαετία (πάνω κάτω) συνεχίζω να μεγαλώνω στα Εξάρχεια. Από πάντα ζωγράφιζα και από πολύ νεαρή ηλικία άρχισα να έχω και μία μουσική παιδεία. Στα έντεκα-δώδεκα άρχιζε να φαίνεται στα σχέδια μου το ενδιαφέρον μου για το ανθρώπινο σώμα, κάπου στα δεκατέσσερά μου πήγα στην σχολή Ορνεράκη και είχα έτσι μια πρώτη επαφή με τον κόσμο της εικονογράφησης και των comics, η επιρροή των οποίων είναι εμφανής στην ζωγραφική μου ακόμα σήμερα. Κάνοντας μία αναδρομή, βλέπω πως το πάθος μου για την ζωγραφική κλιμακώνεται και σε κάθε μεταβατική φάση της ζωής μου μπαίνουν νέα στοιχεία που το φουντώνουν.

Ntinos Lianos 02 Ntinos Lianos 08Constantine-Lianos-08

Ποιος ήταν ο λόγος που μπήκες στην Καλών Τεχνών;
Ο λόγος ήταν εξόφθαλμος. Στο λύκειο οι δικοί μου κατάλαβαν πως ήταν μονόδρομος.

Διδάσκεται η τέχνη;
Η διαδικασία «διδασκαλίας» της τέχνης είναι η ίδια διαδικασία της πρόσληψης ερεθισμάτων στην οποία κάθε άνθρωπος βρίσκεται. Από εκεί και πέρα, το πώς αυτά μετουσιώνονται σε τέχνη είναι προσωπικό ζήτημα.

Υπάρχει κάποιος άνθρωπος ή άνθρωποι που σε έχουν επηρεάσει με οποιονδήποτε τρόπο;
Όλοι οι άνθρωποι με τους οποίους συναναστρέφομαι με επηρεάζουν, συνειδητά και ασυνείδητα, σε μικρό ή μεγάλο βαθμό. Είναι χαρακτηριστικό το ότι όταν ζωγραφίζω και είμαι στην φάση «χτισίματος» (δηλαδή στην φάση που δεν παίρνω αποφάσεις για την σύνθεση-αφήγηση-σκηνοθεσία του έργου, αλλά υλοποίησης των αποφάσεων που έχω πάρει) το μυαλό μου ταξιδεύει από της έννοιες και τους προβληματισμούς μου και φτάνει στο πώς αυτοί αντικατοπτρίζονται στις διαπροσωπικές μου σχέσεις. Αυτή η φάση καθορίζει τις επόμενες αποφάσεις που θα πάρω, άρα στον κύκλο της ζωγραφικής διαδικασίας οι ανθρώπινες σχέσεις παίζουν έναν πρωταγωνιστικό ρόλο.

Μόλις τέλειωσες τη σχολή, τι σκέφτεσαι να κάνεις; Πώς το βλέπεις το μέλλον; Ποια θα ήταν μια ιδανική συνέχεια για σένα;
Δεν υπάρχει κάποιο πολύ συγκεκριμένο πρόγραμμα, στο γενικότερο πλάνο είναι και να βγω για καιρό εκτός Ελλάδας, αλλά το πότε δεν είναι ακόμα σίγουρο. Προς το παρόν θα συνεχίσω να ζωγραφίζω στο εργαστήριό μου και να κάνω κάποιες εφαρμοσμένες δουλειές για να «βγαίνω». Η ιδανική συνέχεια για εμένα είναι η ίδια μου η εξέλιξη, τόσο απλά και αφηρημένα…

Ntinos Lianos 06 Ntinos Lianos 05Constantine-Lianos-07

Ποιες είναι οι προοπτικές που έχει ένας νέος καλλιτέχνης, αν μείνει στην Ελλάδα;
Ευτυχώς, υπάρχει το  internet…

Τι παρουσιάζεις στην πτυχιακή σου;
Παρουσιάζω μια επιλεγμένη αναδρομική δουλειά των δύο τελευταίων χρόνων .Δεν υπάρχει κάποια συγκεκριμένη θεματική αλλά μία γενικότερη προσωπική ζωγραφική αφήγηση.

Ποια ήταν η μεγαλύτερη δυσκολία που αντιμετώπισες όσο καιρό ήσουν στη σχολή;
Γενικά δεν είναι μία δύσκολη σχολή, αντίστοιχες δυσκολίες που βρήκα μέσα έχω βρει και εκτός αυτής και έχουν να κάνουν με την πολυπλοκότητα των ανθρωπίνων σχέσεων.

Τι είναι αυτό που κάνει ένα έργο μοναδικό;
Δεν ξέρω τι θα πει μοναδικό…

Πόσο σε επηρεάζουν οι καταστάσεις που ζεις στα έργα που φτιάχνεις;
Οι καταστάσεις που ζω όταν δεν ζωγραφίζω θα μπορούσα να πω πως επηρεάζουν το έργο μου όσο και αυτές που ζω κατά την διάρκεια της ζωγραφικής διαδικασίας. Μια διαδικασία η οποία συνεχίζει και ας μην ζωγραφίζω απαραίτητα. Πρόκειται για αλληλένδετες καταστάσεις.

Ntinos Lianos 04 Ntinos Lianos 03Ntinos Lianos 07

Ποια είναι η σχέση σου με την Αθήνα;
Έχω τη σχέση που έχει κάθε άνθρωπος ο οποίος έχει μεγαλώσει σε μία μεγαλούπολη και αγαπά την φύση. Είναι σάπια και όμορφη, περίεργος συνδυασμός. Νοιώθω καταδικασμένος μέσα της αλλά και μισός μακριά της, σαν την πρέζα ένα πράγμα (φαντάζομαι)…

Αν θέλει κάποιος να αγοράσει κάποιο έργο σου πού μπορεί να σε βρει;
Αν κάποιος θέλει ν αγοράσει έργο μου θα με βρει… Όσοι θέλουν να παρακολουθούν τη δουλειά μου, την αναρτώ στο contantinelianow.blogspot.com και στο page μου στο facebook  (https://www.facebook.com/ConstantineLianos?ref=hl)

Ntinos Lianos 01Constantine-Lianos-10

http://constantinelianos.blogspot.gr/