Το We Come Alive είναι το δεύτερο επίσημο βίντεο των Mechanimal από το νέο άλμπουμ του Secret Science που κυκλοφόρησε πριν από μερικές μέρες σε κασέτα. Το άλμπουμ κυκλοφορεί σε βινίλιο και CD στις 10 του μήνα από την Inner Ear και οι εντυπώσεις έχουν ξεπεράσει τα ελληνικά σύνορα. Και είναι άριστες.

Ο Γιάννης Παπαϊωάννου, ο Freddie Faulkenberry [του γκρουπ] και ο σκηνοθέτης του βίντεο Γιάννης Καράμπελας μας μιλούν για τη δημιουργία του οπτικοποιημένου We Come Alive λίγο πριν ξεκινήσει να προβάλλεται στις τηλεοράσεις ολόκληρου του κόσμου.

unnamed2

Πώς επιλέξατε το σκηνοθέτη για το νέο σας βίντεο και γιατί;
Γιάννης Παπαϊωάννου: H βασική ιδέα με το νέο άλμπουμ των Mechanimal είναι να οπτικοποιηθεί κάθε ένα από τα κομμάτια του, χωρίς να επεμβαίνουμε στην αισθητική του σκηνοθέτη που θα φτιάξει το κάθε βίντεο. Η αρχή έγινε με το We Come Alive. Δώσαμε το κομμάτι στον Γιάννη Καράμπελα από τη Θεσσαλονίκη, o οποίος είχε σκηνοθετήσει το προηγούμενο single μας «Obscure»,το οποίο μας άρεσε πάρα πολύ και τον αφήσαμε πάλι ελεύθερο να εκφραστεί όπως εκείνος ήθελε με βάση την μουσική μας. Στη συνέχεια ακολούθησε το Secret Science που τελικά επιλέχτηκε να κυκλοφορήσει πρώτο από το νέο άλμπουμ και το οποίο δημιούργησε ο Χάρης Μάρτης, κι αυτός με έδρα τη Θεσσαλονίκη.

Ποιο είναι το concept του βίντεο; Γιατί επιλέξατε το συγκεκριμένο;
Γιάννης Καράμπελας: Ο Γιάννης μου εμπιστεύθηκε το κομμάτι και από κει και πέρα με άφησε ελεύθερο. Το ‘We come alive’ έχει μια συγκεκριμένη δομή που με οδήγησε σε αφηγηματικό μονοπάτι. Είμαι φαν του P.K.Dick και της sci-fi θεματολογίας και παρακολουθώ έντονα τις συζητήσεις γύρω από το ‘Great divide’ μεταξύ ανθρώπου και μηχανής. Επίσης είμαι παιδί των ’90s και έχω έντονα χαραγμένες εικόνες από strobe lights, υπόκωφα beat σε μακρινά λιβάδια και μια αίσθηση ανάτασης που μου λείπει. Από κάπου εκεί ξεπήδησε το concept του «ξυπνήματος» των δύο ρομπότ, της απόδρασης τους, τα τόσα πράγματα που θέλουν να κάνουν και του χρόνου που τρέχει.

Πώς έγιναν τα εφέ;
ΓΚ: Τα special effects είναι του Βαγγέλη Ξόνογλου, ο οποίος βρίσκει πάντα τρόπους να δημιουργεί από τα πιο απίθανα υλικά. Αφού δουλέψαμε πάνω στο storyboard και ορίσαμε τα πλάνα που ήταν απολύτως απαραίτητα για να ειπωθεί η ιστορία, ο Βαγγέλης κατέληξε σε διάφορες λύσεις οι οποίες και δοκιμάστηκαν με τα κορίτσια, στις κατάλληλες φωτιστικές συνθήκες. Να σημειώσω τον βαθμό δυσκολίας που έχουν τα εξωτερικά γυρίσματα, ειδικά προς το σούρουπο όπου το φως και τα χρώματα αλλάζουν πολύ γρήγορα. Το μόνο ψηφιακό εφέ που χρησιμοποιήθηκε ήταν motion tracking για τις φωτεινές ίριδες των ματιών.

Πόσο κόστισε η παραγωγή; Φαίνεται πολύ ακριβή.
ΓΚ: Ευχαριστώ για το κομπλιμέντο. Δεν νομίζω ότι γίνονται πλέον πουθενά ακριβές παραγωγές, ειδικά στα music videos και ειδικότερα στην Ελλάδα. Υπήρχε ένα ποσό και γύρω απ’ αυτό διαμορφώθηκε μια λιτή παραγωγή προκειμένου να μπορούν να καλυφθούν οι ανάγκες και να πληρωθούν οι εμπλεκόμενοι. Το casting είναι για μένα καθοριστικό και ήμουν τυχερός που η Ελεάνα Θαλασσούδη, η ενδυματολόγος του πρότζεκτ, μου συνέστησε την Φένια και τη Νίκη, οι οποίες έχουν συνεργαστεί ως χορευτικό ντουέτο σε πολλές παραστάσεις και είχαν την κατάλληλη δυναμική και παρουσία. Τα location ήταν μόλις 15 λεπτά απ’ την πόλη, το team ήταν μικρό και ο εξοπλισμός στοιχειώδης, με εξαίρεση τους Zeiss φακούς που έκαναν όλη τη διαφορά στα πλάνα που είχαμε όλο και λιγότερο φυσικό φως. Εδώ πρέπει να αναφέρω την τεράστια συνεισφορά του φίλου και συνεργάτη Γιώτη Βράντζα με τον οποίο κάναμε το location scouting και ήταν ο άνθρωπος  «κλειδί» στην όλη εκτέλεση της παραγωγής.

Τι λένε οι στίχοι;
ΓΠ: Οι στίχοι μιλάνε για την μετάβαση από μια ονειρική κατάσταση σε μια πιο ρεαλιστική και άμεση. Σαν να ξυπνάς από ένα βαθύ, αλλά διαυγές όνειρο και να συνειδητοποιείς ότι η περιγραφή του μπορεί να είναι μεν δύσκολη (αν όχι βαρετή με τον πεζό λόγο), αλλά τουλάχιστον σου έχει δείξει ποια είναι τα νέα σύνορα που πρέπει να εξερευνήσεις. Για να ανακαλύψεις στην πραγματικότητα αυτά τα νέα σύνορα, πρέπει να τολμήσεις, συχνά με τρόπο αιχμηρό, χωρίς περιστροφές και αμφιβολίες.

Πόσο σημαντικό είναι ένα τραγούδι να συνοδεύεται από ένα video clip;
Freddie Faulkenberry: Όπως η μουσική μπορεί να εξυψώσει την εικόνα, έτσι και ένα video clip μπορεί να εξυψώσει ένα τραγούδι. Όλοι θα θυμόμαστε να μην έχουμε παρατηρήσει ένα κομμάτι μέχρι να ερωτευτούμε το video. Σίγουρα το video βοηθάει το κοινό να γνωρίσει την αισθητική και τον κόσμο ενός συγκροτήματος περισσότερο, αλλά αυτό γίνεται όταν η αισθητική είναι κοινή και από τους μουσικούς και από το σκηνοθέτη. Ξέρω περιπτώσεις που τα video έχουν καταστρέψει πολλά τραγούδια.

Πείτε μας για το καινούργιο άλμπουμ.
FF: Το καινούργιο άλμπουμ λέγεται Secret Science και κυκλοφορεί επίσημα στις 10 Οκτωβρίου. Είναι περισσότερο προσιτό αυτήν τη φορά εφόσον ο Γιάννης έχει χρησιμοποιήσει μια πιο παραδοσιακή φόρμα τραγουδιού, κι έτσι ακολουθώντας τον οι κιθάρες και η φωνή, είχαν έναν πιο ξεκάθαρο ρόλο. Επίσης, παρόλη τη σκληράδα του αυτός ο δίσκος είναι πιο ραφιναρισμένος.

 http://mechanimal.gr/

Κείμενο: Μαρίνα Πετρίδου
Φωτογραφίες: Στάθης Μαμαλάκης