Ο Τζον και Ο Πέτρος ασχολούνται με το βιομηχανικό σχέδιο και την γραφιστική. Από συνεργάτες έγιναν φίλοι για να καταλήξουν και φίλοι και συνεργάτες. Είναι οι DKD και έχουν αναλάβει το design των συσκευασιών πολύ γνωστών εταιρειών. Ο Kύκνος και η Apivita είναι κάποιες από αυτές. Όμως το πιο τρελό project τους είναι το «Meet the Greeks».

«Το «Μeet the Greeks» προέκυψε πριν από 3 χρόνια σε συνεργασία με το Χαρτοβασίλειον» λένε. «Σκέψου ότι τότε η Ελλάδα ήταν χωμένη για τα καλά στην κρίση. Η μόνη αγορά που πήγαινε πολύ καλά ήταν ο τουρισμός. Είπαμε λοιπόν να βγάλουμε κάτι, να σκεφτούμε ένα προϊόν που ίσως να το κατευθύνουμε και προς την τουριστική αγορά. Τελικά είχε μεγαλύτερη απήχηση στην τουριστική αγορά. Και βασικά ήταν ένα προϊόν που έχει ελληνικό χαρακτήρα. Όταν το σχεδιάζαμε, θέλαμε να είναι εύκολο και ως κατασκευή. Μια έξυπνη και απλή ιδέα που να μην έχει μεγάλο κόστος παραγωγής και εκτέλεσης. Να είναι κάτι πέρα από τα συνηθισμένα. Κάτι εκτός της αισθητικής που έχουμε συνηθίσει. Να έχει μια σύγχρονη αισθητική σε κάτι που είναι πολύ κλισέ ελληνικό. Θέλαμε να επανασυστήσσουμε τα ελληνικά πράγματα σε μια μοντέρνα έκφανσή τους. Και έτσι ξεκινήσαμε τις φιγούρες. Φτιάξαμε το δωδεκάθεο. Έχουμε όμως και τον παπά, το καμάκι, τον Κρητικό, διάφορους χαρακτήρες Έλληνες. Τώρα σκεφτόμαστε και σχεδιάζουμε καινούργια σειρά. Θα κάνουμε και τους φιλόσοφους. Υπάρχει πάντως μια νέα τάση στο design των σουβενίρ και αυτό είναι καλό».

Meet the Greeks 1 Meet the Greeks 2

Οι ξένοι αγοράζουν πιο πολύ το δωδεκάθεο. «Πιο πολύ πουλάει ο Δίας και ο Ποσειδώνας. Εμένα πάντως ο αγαπημένος μου είναι ο παπάς, που είναι και μια εμπορική αποτυχία (γελάει). Υπάρχει και puzzle με τους «Meet the Greeks». Οι κατασκευές δεν χρειάζονται ούτε κόλλα ούτε τίποτα. Τα παίρνεις, τα συνθέτεις και είναι έτοιμα. Είναι πολύ σημαντικό να τα φτιάξεις μόνος σου». Αυτό το τελευταίο μάλλον μου το λένε επειδή εδώ και ώρα μου μιλάνε και ταυτόχρονα παιδεύομαι λίγο να φτιάξω τον παπά. «Είχαμε σκεφτεί και πολιτικούς ή ήρωες του 1821 που να απευθύνονται στο ελληνικό κοινό. Όμως δεν ήταν τόσο ζωντανή η ελληνική αγορά λόγω κρίσης».

Οι συσκευασίες του Κύκνου είναι οι αγαπημένες μου. Και εδώ και ώρα χαζεύω τον τοίχο τους που τις έχει ωραία τοποθετημένες. Μου θυμίζουν την γιαγιά μου, την μαμά μου αλλά και το αγόρι μου που μόνο ναπολιτάνα ξέρει να φτιάχνει. Ο Πέτρος, ο Τζον και το team τους ξέρουν καλά να μπλέκουν την ανάμνηση με την μοντέρνα αισθητική. «Γενικά μας αρέσει να παίρνουμε σχέδια που προϋπάρχουν και να τους δίνουμε μια νέα μορφή. Αλλάζουμε την συσκευασία, αλλά χρησιμοποιούμε ένα παλιό σχέδιο. Κάνουμε ένα revival, αναγεννάμε το προϊόν. Αλλάζουμε συχνά τα patterns μας. Μας αρέσει να ανακαλούμε μνήμες. Να συνδυάζουμε το παλιό με το καινούργιο. Τις ιδέες τις σκεφτόμαστε μαζί. Είμαστε 5 άτομα το team και έχουμε και εξωτερικούς συνεργάτες και συζητάμε όλοι μαζί».

Οι DKD είναι μια ομάδα πολύ πετυχημένη. «Έχουμε πάει πολύ καλά και αυτό μας χαροποιεί πολύ. Μέχρι να πάρουμε μπρος και να καταλάβουμε τι γίνεται, ήρθε η κρίση οπότε όλη μας η δουλειά ήρθε με την κρίση. Έχουμε πάει όμως καλά. Έχουμε κάνει ενδιαφέρουσες δουλειές. Δεν έχουμε μείνει χωρίς δουλειές. Έχουμε πάρει European designers award και διάφορα άλλα βραβεία. Έχουμε πάρει και το red dot best of the best για την παιδική σειρά της Apivita. Έχουμε κάνει δουλειές και για το εξωτερικό. Τα καταστήματα της Apivita εκτός Ελλάδος για παράδειγμα. Έχουμε δουλέψει περισσότερο για το εξωτερικό παρά εγχώρια. Τα αντηλιακά έχουν πάει πολύ καλά και εμπορικά και ως concept».

Meet the Greeks 6 Meet the Greeks 3

Αγαπημένη τους δουλειά είναι πάντα η πιο πρόσφατη. «Πάντοτε αυτό που είναι καινούργιο είναι και το αγαπημένο μας. Σε εμάς δεν ξέρω τι είναι αυτό που κάνει την διαφορά στην δουλειά μας αλλά ναι, κάτι βλέπει ο κόσμος και πάμε πολύ καλά. Από την πρώτη στιγμή που εργαστήκαμε ως free lancers είχαμε αρκετή δουλειά. Τα τελευταία 10 χρόνια πάντως η Ελλάδα έχει κάνει τεράστια βήματα στο design. Εμείς που είμαστε θεωρητικά και κάπως πιο παλιοί, βλέπουμε ότι τα προηγούμενα χρόνια, η Ελλάδα ήταν πολύ πίσω στο design. Ήταν και πολύ μικρή η αγορά και γίνονταν πράγματα χωρίς σοβαρότητα. Κρίμα που η κατάσταση έχει εξελιχθεί έτσι. Πρόκειται για μια αγορά όμως που θα ανέβει. Και υπάρχει ελπίδα. Είναι σημαντικό σε αυτές τις εποχές να είσαι ευέλικτος».

Αυτά μου είπαν οι DKD. Μας χάρισαν και μερικούς Meet the Greeks για να τους φτιάξουμε και να τους χαρούμε με την ψυχή μας. Keep up the good job!

Meet the Greeks 4

Οι Meet the Greeks εδώ.

Κείμενο: Μαίρη Βαμβακά
Φωτογραφίες: Αλέξανδρος Ακρίβος