004

Το έντυπο δεν θα πεθάνει ποτέ. Αυτό είναι κάτι που πιστεύω και μάχομαι να πείσω και άλλους να πιστέψουν. «Το χαρτί είναι κάτι αξεπέραστο», όπως λέει και η Μαγδαληνή, συνιδρύτρια του συλλεκτικού ελληνικού περιοδικού «DEPÓSITO». Το «DEPÓSITO» τροφοδοτείται από το πάθος για τα ταξίδια και τη ζωή. Ο Βασίλης, η Μαγδαληνή και η Αλεξάνδρα, μαγεμένοι και οι τρεις από τη δημοσιογραφία, αποφάσισαν με συνοπτικές διαδικασίες να «στήσουν» ένα έντυπο που να σε ταξιδεύει στον κόσμο, την αρχιτεκτονική, το φαγητό και τις τέχνες. Και τα κατάφεραν πολύ καλά.

Πείτε μου για το «DEPÓSITO». Ποια είναι η φιλοσοφία του; Τι περιέχει;
Μ:
Η φιλοσοφία του περιοδικού είναι να παρουσιάζει μέρη του κόσμου, όσο λιγότερο τουριστικά γίνεται και περισσότερο με την ματιά ενός ταξιδευτή. Θέλουμε να παρουσιάζουμε σύγχρονα σκεπτόμενους ανθρώπους που αποτυπώνουν τις ανησυχίες τους χρησιμοποιώντας την εικόνα, τη μουσική, το σχέδιο, τις τέχνες και γενικότερα, διάφορους τομείς.

006

Δεν ήταν μεγάλο ρίσκο να εκδώσετε ένα έντυπο εν μέσω κρίσης;
M: Η κρίση δεν μας εμπόδισε λεπτό. Ίσα-ίσα το είδαμε σαν προσωπικό στοίχημα».
B: Το ρίσκο θα ήταν μεγαλύτερο αν καθόμασταν και περιμέναμε πότε θα έρθουν καλύτερες μέρες για να βγάλουμε το περιοδικό των ονείρων μας. Όταν εγκλωβίζεσαι σε μία μη δημιουργική κατάσταση, το προσωπικό κόστος είναι μεγάλο για ορισμένους ανθρώπους. Γι’αυτό σίγουρα είναι ένα ρίσκο που αξίζει να πάρεις.

Τα έντυπα πάντως περνούν κρίση. Έντυπο ή site;
Α:
Δεν περνούν κρίση μόνο τα έντυπα. Το site έχει πιο εύκολη και γρήγορη πρόσβαση και αμεσότητα, αλλά τίποτα δεν συγκρίνεται με την αίσθηση και τη μυρωδιά του χαρτιού. Άλλωστε όπως λένε, «τα γραπτά μένουν».
Μ: Το χαρτί είναι κάτι αξεπέραστο. Το τελευταίο τεύχος του περιοδικού Face για παράδειγμα, δεν μπορεί να συγκριθεί με κανένα site. Η μυρωδιά του χαρτιού, η αίσθηση στα δάχτυλα, οι γραμματοσειρές της τότε δεκαετίας και η αισθητική της φωτογραφίας σύμφωνα με την κουλτούρα της εποχής, είναι αυτά που σε συγκινούν όταν το πιάνεις στα χέρια σου.

Υπάρχει ακόμα κόσμος που αγοράζει περιοδικά;
Α:
Ελπίζω να υπάρχει. Αν κρίνω από τον εαυτό μου, υπάρχουν ακόμα κάποιοι ρομαντικοί που αγοράζουν περιοδικά. Ίσως όχι τόσοι πολλοί όπως παλιά, αλλά ναι υπάρχουν και πιστεύω πως θα συνεχίσουν να υπάρχουν.
Β: Υπάρχει, αλλά σε μικρότερη κλίμακα. Αγοράζουν εκείνα τα περιοδικά που έχουν καταφέρει να δημιουργήσουν το δικό τους κοινό, μέσα από συγκεκριμένη θεματολογία. Έτσι λοιπόν υπάρχουν ακόμα εκείνοι οι λίγοι φανατικοί αναγνώστες που ενδιαφέρονται για παράδειγμα, για αυτοκίνητα, ταξίδια, cinema, gossip.
Μ: Υπάρχει. Είναι αυτοί που αγοράζουν βινύλια, πηγαίνουν σινεμά, κάνουν άσκοπες βόλτες και ακόμα συναντιούνται με τους φίλους τους να τα πουν και να τα πιουν.

005

Πού απευθύνεστε; Ποιο θα θέλατε να είναι το κοινό σας;
Β:
Το DEPÓSITO απευθύνεται σε όσους αναζητούν κάτι διαφορετικό σε ένα περιοδικό, σε αυτούς που παθιάζονται με το ταξίδι και είναι συλλέκτες εμπειριών γύρω από αυτό.
Α: Απευθύνεται επίσης σε όσους αρέσουν οι γνωριμίες με νέους τόπους και ανθρώπους που έχουν κάτι να πουν μέσα από το έργο τους. Και φυσικά, σε όσους έχουν όρεξη να διαβάσουν για όμορφα μέρη και όμορφους ανθρώπους.
Μ:
Θα θέλαμε να είναι κάποιος που θα διαβάσει το περιοδικό ακούγοντας μουσικές που αγαπά και που βλέποντας τις φωτογραφίες θα χαμογελάσει.

Γιατί το κυκλοφορείτε στα αγγλικά;
Α:
Από την στιγμή που ουσιαστικά δεν υπάρχουν σύνορα, γιατί να βάλουμε εμείς το σύνορο, το εμπόδιο της γλώσσας;
Μ: Για τον ίδιο λόγο που ακούμε αγγλόφωνα συγκροτήματα, βλέπουμε ταινίες του παγκόσμιου κινηματογράφου και διαβάζουμε τον διεθνή Τύπο.
Β:  Από τους πρώτους στόχους ήταν να καταφέρει να συνδεθεί με την διεθνή αγορά, οπότε η επιλογή της αγγλικής ήταν ο καλύτερος τρόπος προσέγγισης περισσότερων αναγνωστών. Είναι μία δύσκολη διαδικασία να βγει εκτός συνόρων, γι’αυτό χαιρόμαστε πολύ όταν η δουλειά μας αρχίζει να αναγνωρίζεται και σε άλλα μέρη. Η αγορά του εξωτερικού είναι πάντα ανοιχτή σε τέτοιες προσπάθειες.

001

Γιατί έχουν εμφανιστεί τόσα πολλά περιοδικά σε όλο τον κόσμο για ταξίδια, αρχιτεκτονική και φαγητό;
Α:
Αν έπρεπε να μαντέψω -γιατί μόνο αυτό μπορώ να κάνω- είναι επειδή τα ταξίδια, η αρχιτεκτονική και το φαγητό είναι τρία πράγματα που ομορφαίνουν τη ζωή κάποιου. Είναι τρεις απολαύσεις που αποζητά κάποιος και που ο καθένας βιώνει διαφορετικά.
Μ: Ίσως γιατί έχει εξελιχθεί, κατά κάποιον τρόπο ο ταξιδιώτης. Παλιότερα αρκούσε ένας ταξιδιωτικός οδηγός με τους πιο δημοφιλείς προορισμούς -αναλόγως την εποχή, τα πλέον γνωστά αξιοθέατα μιας περιοχής και ορισμένα εστιατόρια που θεωρούνταν μοδάτα. Τελευταία όλο και περισσότεροι θέλουν να γνωρίσουν την κουλτούρα ενός τόπου μέσω του street food, πιο ήσυχων και λιγότερο γνωστών γωνιών, που άλλοτε φάνταζαν passé.

Ποιο περιοδικό είχατε στο μυαλό σας όταν το φτιάχνατε; Είναι στη λογική του C|E|R|E|A|L;
Β:
Τα τελευταία χρόνια παρακολουθώ αρκετά περιοδικά τα όποια ανακάλυψα κατά τη διάρκεια ταξιδιών. KINFOLK, THE TRAVEL ALMANAC, CEREAL, ANOTHER ESCAPE, MILK, TROUVE, APARTAMENTO, LAGOM, BOAT, HOLIDAY είναι μερικοί τίτλοι. Όλα αυτά έχουν μία κοινή φιλοσοφία και αισθητική που δυστυχώς απουσιάζει από τα έντυπα της Ελλάδας. Δεν είναι περιοδικά που τα ξεφυλλίζεις και τα πετάς. Είναι κάτι πολύ παραπάνω. Σε ταξιδεύουν και σου ξυπνούν τη δημιουργικότητα. Αντίστοιχα, ελπίζω το DEPÓSITO να είναι πηγή έμπνευσης για εκείνον που θα το ανακαλύψει, ώστε να το αγαπήσει και να το φυλάξει στη βιβλιοθήκη του.
Α: Εμένα μου αρέσει και το MILK και το CEREAL. Και τα δύο μαζί είναι το ιδανικό πρωινό.

008

Πόσο μεγάλο ρόλο παίζει η αισθητική στο περιοδικό σας; Πώς επιλέγετε τα θέματα και τις φωτογραφίες;
Β:
Η αισθητική παίζει τεράστιο ρόλο. Το στήσιμο είναι αφαιρετικό, με πολλά λευκά περιθώρια. Δίνουμε ιδιαίτερη βαρύτητα στην παρουσίαση των εικόνων και των κειμένων ώστε να λειτουργούν αρμονικά στο μάτι χωρίς να κουράζουν. Το φωτογραφικό υλικό -κατά κύριο λόγο- είναι αποκλειστικές παραγωγές. Το ζητούμενο είναι να παρουσιάζονται εικόνες που δεν τις βρίσκεις στο ίντερνετ, εικόνες που αποφεύγουν τα τουριστικά κλισέ και αφηγούνται ιστορίες με μια ποιητική διάθεση. Τα κείμενα βασίζονται πάνω σε προσωπικές εμπειρίες ώστε να μπορεί κάποιος να ταυτιστεί. Όλα μαζί πρέπει να έχουν ένα δυνατό περιεχόμενο που θα κρατά αμείωτο το ενδιαφέρον του αναγνώστη και θα δημιουργεί συναισθήματα.
Μ: Ο Βασίλης Ραφαηλίδης αναφέρει πως η αισθητική είναι η ηθική του μέλλοντος. Η επιλογή των θεμάτων και των φωτογραφιών, καθώς και η παρουσίασή τους είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την αισθητική παιδεία του καθενός μας, ξεχωριστά.
Α: Η αισθητική παίζει σημαντικό ρόλο γενικότερα στη ζωή μου και προσπαθώ οτιδήποτε κάνω να ακολουθεί αυτόν τον κανόνα. Less is more. Απλά και λιτά, να μην ζαλίζει το μάτι. Να μπορείς να απολαμβάνεις την φωτογραφία χωρίς να αποσπάται η προσοχή σου σε περιττά «στολίδια». Στα κείμενα στόχος είναι να αναδεικνύεται ο συνεντευξιαζόμενος και όχι ο συνεντευξιαστής.

Πώς είναι η ζωή στην Πάτρα; Τι σας αρέσει πιο πολύ εκεί;
Α:
Το ότι ακόμα και αν δεν έχεις χρήματα μπορείς να βγεις μια βόλτα, να δεις φίλους και να περάσεις καλά. Μπορείς να απολαύσεις ένα από τα πιο όμορφα ηλιοβασιλέματα, να μην αισθανθείς ποτέ μοναξιά, να βγαίνεις κάθε πρωί και να λες καλημέρα. Να πας μια βόλτα στην Άνω Πόλη, να «αδειάσεις» το μυαλό σου και να ξεκουράσεις τα μάτια σου.
Μ: Το γεγονός ότι από το μπαλκόνι μου βλέπω τον Παντοκράτορα και ότι οι δρόμοι της καταλήγουν στην θάλασσα.
Β: Μέσα σε ελάχιστο χρόνο πας από το σπίτι στο γραφείο, κάνεις τις δουλειές σου, συναντάς φίλους, πετάγεσαι για καφέ και φαγητό. Όλα αυτά με τα πόδια και με τη θάλασσα στα δυο βήματα.

007

Τι ονειρεύεστε για το περιοδικό σας;
Α:
Ό,τι ονειρεύεται κάθε γονιός για το παιδί του. Να συνεχίσει, να προχωρήσει και να έχω το άγχος για το τι θα γράψω στο επόμενο τεύχος, για πολλά χρόνια ακόμα.
Μ: Να βρεθεί στα stands των περιοδικών όλου του κόσμου, να συνεχίζει να «ταΐζει» τους αχόρταγους οφθαλμούς μας με εικόνες και να μας γνωρίζει όλο και περισσότερους «ανήσυχους» ανθρώπους.

Το πρώτο τεύχος διατίθεται -μέχρι στιγμής- σε 40 επιλεγμένα σημεία πώλησης στην Ελλάδα, καθώς επίσης και σε ιδιαίτερα concept stores σε Φλωρεντία, Γενεύη, Βυρηττό και Λευκωσία. Όποιος επιθυμεί μπορεί να το παραγγείλει και online μέσα από την σελίδα www.depositomag.com.
facebook