Η μεταπτυχιακή της εργασία το 2010 με τίτλο The window στο τμήμα θεάτρου της Σχολής Καλών Τεχνών Θεσσαλονίκης, ήταν μία performance – installation εμπνευσμένη από το έργο του σπουδαίου Τσέχου φωτογράφου Jaun Sauder. Η Ματίνα Μέγκλα δεν είχε μόνο επιμεληθεί τη σκηνογραφία και τα κοστούμια των ερμηνευτών αλλά είχε και τη σκηνοθετική επιμέλεια και τη σύλληψη του βίντεο. Αυτόν τον καιρό το επεξεργάζεται εκ νέου ώστε να το παρουσιάσει εξελιγμένο στην Αθήνα όπου ζει και εργάζεται πια ως ενδυματολόγος – σκηνογράφος, αλλά και σχεδιάστρια ρούχων. Αφού κατά το διάστημα των μεταπτυχιακών της σπουδών στο Λονδίνο το 2011 κέρδισε το 1ο βραβείο κοινού και κριτικών στο διαγωνισμό του on line περιοδικού Lookk για τον καλύτερο νέο σχεδιαστή που έμελε να την ταξιδεύσει στην Νέα Υόρκη ως fashion designer για να συμμετάσχει στην Nalcha Fashion Week.

nif_4

«Θέλω όλες μου οι δουλειές να έχουν μία συγκεκριμένη αισθητική που να φτάνει ένα εικαστικό επίπεδο. Από το θέατρο μέχρι τα ρούχα που δημιουργώ και τα νυφικά που μου αναθέτουν οι νέες γυναίκες που έρχονται στο στούντιό μου, θέλω να ξεχωρίζουν για την εικαστική τους άποψη» μου λέει. Γιατί, παράλληλα με το θέατρο και τις performance αναλαμβάνει να ντύσει και νύφες, πάντα βέβαια για όσες ενδιαφέρονται να φορέσουν ιδιαίτερες και αποκλειστικές δημιουργίες. «Παντρεύεται ο κόσμος, ξέρεις, όλο και σε μικρότερες ηλικίες! Ίσως να έχει να κάνει με την κρίση. Αλλά και στο νυφικό βρίσκω τρόπο να εντάξω τη θεατρικότητα. Άλλωστε τι είναι το νυφικό; Κοστούμι ενός ρόλου στη θεατρική διάσταση της ζωής» συμπληρώνει.

Ένα χρόνο πριν είχε αναλάβει τα κοστούμια και τα σκηνικά στη θεατρική μεταφορά του μοναδικού πεζογραφήματος του Κ. Π. Καβάφη «Εις το φως της ημέρας» το οποίο ανέβηκε από τον θεατρικό οργανισμό ΘΕΟΝΟΗ σε σκηνοθεσία Ανδρέα Ανδρέου στα πλαίσια του Φεστιβάλ Φιλίππων-Θάσου μέσα στο Χαλίλ- μπέη τζαμί (Παλαιά Μουσική) της Καβάλας. Τον χειμώνα συμμετείχε στα Rooms 2014 Kappatos Gallery, υπέγραψε σκηνικά για τη «Σονάτα του σεληνόφωτος» του Ρίτσου για την Κατερίνα Διδασκάλου, και μόλις επέστρεψε από το Λονδίνο όπου επιμελήθηκε εικαστικά τις πτυχιακές δουλειές των Ανδρέα Ανδρέου και Γεωργιάννας Νταλάρα. Η τελευταία θα είναι και η βασική της συνεργάτιδα στην νέα εκδοχή της παλιάς πτυχιακής της performance – το είδος που την ενδιαφέρει περισσότερο από οτιδήποτε άλλο.

nif_3 nif_1

Κείμενο: Χρήστος Παρίδης
Φωτογραφίες: Μάνος Χρυσοβέργης

Ακολούθησε το ΓΚΡΕΚΑ στο facebook: https://www.facebook.com/grekamag
Ακολούθησε το ΓΚΡΕΚΑ στο instagram: http://instagram.com/grekamag