Τo 1977 το λεξικό Webster αναφέρεται στο Comfort Food…
Μεταφράζοντας κυριολεκτικά την λέξη Comfort, προκύπτουν λέξεις όπως άνεση, παρηγοριά, ανακούφιση, ανάπαυση, ενθάρρυνση, ηρεμία!

Ίσως αναρωτηθείς τι σχέση μπορεί να έχουν όλες αυτές οι λέξεις με την έννοια του φαγητού και πως μπορεί μια τέτοια έννοια συνοδευμένη από μια λέξη να δημιούργησε μία από τις λατρεμένες τάσεις στην γαστρονομία.

Τι σημαίνει όμως Comfort Food…

Το απλό, παραδοσιακό, καθημερινό φαγητό που έχει συνδεθεί με προσωπικές γευστικές αναμνήσεις, ο τρόπος μαγειρέματος, τα υλικά, οι γεύσεις, οι μυρωδιές, οι στιγμές, τα πρόσωπα, η νοσταλγία, οι αναμνήσεις και τα συναισθήματα!

Πόσες φορές τρώγοντας ένα φαγητό δεν έχουμε σκεφτεί την αγαπημένα πρόσωπα, ίσως πότε το φάγαμε πρώτη φορά, ένα περιστατικό που έχουμε συνδέσει την γεύση του με μια ανάμνηση.

Θυμήσου λίγο τα συναισθήματα σου εκείνη την στιγμή που έτρωγες… αυτό λοιπόν είναι το Comfort Food!

룡½G¢£¬ ú£ æßó½¬ÿ

Πώς το Comfort Food μπορεί να επηρεάσει θετικά την διάθεσή μας…

Οι έρευνες έχουν αποδείξει ότι υπάρχει άμεση σύνδεση και αλληλεπίδραση ανάμεσα στην θετική ψυχολογία, την καλή διάθεση και της απόλαυση του απλού φαγητού!
Μελέτες χωρίζουν το Comfort Food σε τέσσερις κατηγορίες: Το φαγητό που προκαλεί νοσταλγία, το εύκολο και απλό φαγητό, τις φυσικές τροφές και τα το απλό φαγητό που προκαλεί απόλαυση!

Το Comfort Food μπορεί να λειτουργήσει σαν αυτοθεραπεία, χαλάρωση, φυσικό ηρεμιστικό, ευχαρίστηση, ευεξία, αναζωογόνηση, σαν μια «ζεστή» αγκαλιά σε μια δύσκολη ημέρα!

Όλα αυτά έχουν ακόμη καλύτερο αποτέλεσμα, αν συνδυαστούν σε ένα γεύμα με αγαπημένα πρόσωπα ή αν το μαγειρέψουμε μόνοι μας, όπου η διαδικασία αυτή, είναι επίσης εξαιρετικά ευεργετική για διάθεσή μας!

룡½£¢ßíáÿ

Γιατί το Comfort Food καταφέρνει να είναι αποτελεσματικό…

Είμαστε «εκπαιδευμένοι» να αναζητάμε το συναισθηματικό φαγητό και την απόλαυση αυτού, όχι τόσο για να χορτάσουμε την πείνα μας αλλά τα συναισθήματά μας.

Δεν είναι τυχαία η επιλογή του οργανισμού όταν νιώθει «πεσμένος» να επιλέγει τροφές πλούσιες σε υδατάνθρακες, λίπος και σάκχαρα, συστατικά δηλαδή που περιέχει κατά κόρον κάθε πιθανό Comfort Food!

Το στρες και την κούραση όλης της ημέρας, μπορεί να απαλύνει αποτελεσματικά λοιπόν η γεύση του αγαπημένου μας απλού, γρήγορου, μαμαδίστικου φαγητού!

Åÿ½ß½£¬ ú£ ëáúß

Ποια φαγητά ανήκουν στην κατηγορία Comfort Food…

Το πλούσιο συνήθως σε οικείες γεύσεις, θρεπτικά συστατικά και θερμίδες φαγητό.
Παραδοσιακά, απλά, φαγητά τα οποία είναι μαγειρεμένα στην κατσαρόλα, τον φούρνο, το τηγάνι, με συστατικά όπως ζυμαρικά, κρεατικά πλούσια σε λίπος, σάλτσες, δημητριακά, όσπρια, λαχανικά, μπαχαρικά επίσης πίτες, σούπες, γλυκίσματα, φρούτα και κάθε άλλο φυσικό τρόφιμο!

Το Comfort Food ποικίλει από χώρα σε χώρα και αυτό συμβαίνει γιατί πρόκειται για το φαγητό με το οποίο μεγαλώσαμε αλλά και τις γεύσεις που είναι ενταγμένες, αφομοιωμένες στην κουζίνα και την κουλτούρα κάθε χώρας!

Έτσι στην Ελλάδα ένα γιουβέτσι, τα γεμιστά, μια σούπα γιουβαρλάκια, το σπανακόρυζο, τα σουτζουκάκια, το σουβλάκι, η φασολάδα, μια κλασική πίτα γλυκιά ή αλμυρή, «μιλάνε» στην ψυχή μας!
Στην Ιταλία η καρμπονάρα και η πίτσα στην Αγγλία τα pancakes, στην Γαλλία ένα το ρατατουί και το French Toast, στην Αμερική το μπέργκερ ή ένα ογκρατέν ζυμαρικών, στην Σουηδία τα κεφτεδάκια, στις Σκανδιναβικές χώρες οι ψαρόσουπες.

Όμως κοινά για όλη την υφήλιο υλικά που συσχετίζονται με το comfort food είναι η σοκολάτα, το τυρί, το βούτυρο, οι πατάτες, τα ζυμαρικά, το κρέας, το γιαούρτι, οι ξηροί καρποί, το μέλι και οι σούπες.

ï£óá½¥ßñ£¬ éáÿ«ñs ú£ ïºÿ«ÿ¿áíß

Η επιλογή των γεύσεων δεν είναι τυχαία

Για τον καθένα μας υπάρχει σίγουρα ένα φαγητό και μια γεύση, που μπορεί να παίξει σημαντικό ρόλο στην βελτίωση της διάθεσής μας!

Τον χειμώνα που ο καιρός είναι κρύος, μουντός και βροχερός πολλές φορές η διάθεσή αλλά και το ανοσοποιητικό μας δεν είναι και στα καλύτερά τους, επιλέγουμε ασυνείδητα να εμπλουτίζουμε τον οργανισμό μας με ζεστές σούπες, με όσπρια και λαχανικά, ροφήματα από φυσικά βότανα και μπαχαρικά.

Αν πέρασες μια δύσκολη μέρα απόλαυσε ένα φαγητό με κοτόπουλο, μια κοτοσαλάτα, μια ζεστή σούπα ή κοτόπουλο ψητό με πατάτες, σύντομα η διάθεσή σου θα ανανεωθεί και θα νιώσεις καλύτερα χάρη στην τρυπτοφάνη, ένα αμινοξύ που συμβάλλει στην παραγωγή σεροτονίνης!

Αν αισθάνεσαι κουρασμένος, επέλεξε ένα πιάτο με ζυμαρικά με πλούσια σάλτσα, αρκετό τυρί ή ψωμί, σύντομα τα επίπεδα της σεροτονίνης θα ανέβουν!

Αν θέλεις να χαλαρώσεις μια ψαρόσουπα ή ένα πιάτο χόρτα είναι ό,τι καλύτερο καθώς είναι τροφές πλούσιες σε μαγνήσιο που θα ηρεμήσουν το νευρικό σύστημα.

Και φυσικά προτίμησε να γλυκάνεις την μέρα σου με ένα πλούσιο κέικ σοκολάτας!

溣½¥ª¡ßá

Βασίσου στο ένστικτό της γεύσης που αποζητά κάθε φορά ο οργανισμός σου, μην του στερείς την ανάγκη για λίγη νοσταλγία μέσα από το φαγητό, αρκεί να επιλέξεις το αγαπημένο σου φαγητό και το μόνο σίγουρο είναι πως θα δεις την διάθεσή σου να σου χαμογελάει ή και να νιώσεις πάλι παιδί που σε φροντίζουν!

Το funky cook.gr κάνει αυτό το σαββατοκύριακο guest editing στο site του ΓΚΡΕΚΑ.