Στα περίφημα δωμάτια απόδρασης, με πολλά λουκέτα, γρίφους και σπαζοκεφαλιές, στόχος είναι να λύσεις ό,τι βρίσκεται μπροστά σου και να βγεις μέσα σε εξήντα λεπτά. Ένας άλλος στόχος –που ποτέ κανείς δεν θα σου πει- είναι να κρατήσεις την φιλία σου ζωντανή και να μην πλακωθείς στο ξύλο με τα κολλητάρια σου.

Μετά από μια ώρα στο δωμάτιο του «Γαλιλαίου» στο Brainquest στην Κηφισιά, με δυο αγόρια και έντονο πονοκέφαλο, αποφάσισα ότι δεν πρέπει να παίζουν αγόρια μαζί με ένα κορίτσι σε αυτά δωμάτια. Οι λόγοι είναι οι εξής απλοί. Πρώτον γιατί δεν την ακούνε ποτέ ενώ εννιά στις δέκα φορές έχει δίκιο και δεύτερον γιατί στο τέλος χάνουν και κοιτάζουν το ταβάνι για απαντήσεις. Και για να μην πουν ο Διονύσης και ο Δημήτρης ότι λέω ψέματα, ο κύριος Δημήτρης, που ξεκίνησε τα δωμάτια στο «Brainquest» πριν τρεις μήνες, μου επιβεβαίωσε ποιοι τα πάνε καλύτερα σε αυτά τα παιχνίδια. «Πρέπει να παραδεχτώ ότι τα κορίτσια τα πάνε πολύ καλύτερα και ότι έχουν πολύ μεγαλύτερο ποσοστό επιτυχίας. Βλέπουμε φοβερούς τσακωμούς, ειδικά σε ζευγάρια.

brainquest-00 brainquest-01

Το πιο αστείο περιστατικό που μπορούμε να θυμηθούμε είναι κάποια ομάδα που της τελείωσε ο χρόνος, δεν τα είχε καταφέρει και μας κλείδωσε απ’ έξω μέχρι να βρει την λύση. Έβαλαν τα λουκέτα τους κανονικά και συνέχισαν. Μια άλλη φορά, είχε έρθει μια ομάδα που είχε στην παρέα κάποιον Λευτέρη. Ο Λευτέρης ήταν πολύ κουρασμένος και τον είχαν φέρει με το ζόρι. Κάποια στιγμή, πήγε να τον πάρει ο ύπνος σε μια πολυθρόνα. Του έδωσαν να λύσει μαθηματικές πράξεις, έκανε λάθος σε ένα ψηφίο και μετά τον κατηγορούσαν για όλα».

Ο κύριος Δημήτρης, μαζί με τον φίλο του Νέμο, είναι μηχανικοί και άνοιξαν το «Brainquest» πριν από τρεις μήνες. Είδαν την τεράστια επιτυχία που είχαν αντίστοιχα δωμάτια στην Αμερική, την Ευρώπη, την Αυστραλία, τις Φιλιππίνες αλλά και την Μαλαισία –όπου και ξεκίνησαν την λειτουργία τους- και έτσι αποφάσισαν να ανοίξουν ένα χώρο με δυο δωμάτια, το δωμάτιο του Γαλιλαίου και τον «Δολοφόνο». «Τόσο τα θέματα όσο και τα σενάρια και οι γρίφοι ήταν δικές μας ιδέες» λέει ο κύριος Δημήτρης. «Καθίσαμε με τον Νέμο, σκεφτήκαμε δέκα-δεκαπέντε ιδέες και μετά αρχίσαμε να τις περιορίζουμε μέχρι να διαλέξουμε αυτές που θα αρέσουν πιο πολύ στον κόσμο. Ψάξαμε πολύ και στο ίντερνετ. Ήταν διαφορετική διαδικασία η καταγραφή των σεναρίων και διαφορετική η υλοποίησή τους. Τα σενάρια ήταν ένας συνδυασμός από περίπου είκοσι με τριάντα γρίφους. Εμείς γράψαμε το σενάριο και σκεφτήκαμε τι αντικείμενα χρειαζόμαστε. Μετά όμως ήταν πολύ δύσκολο να βρούμε τα αντικείμενα. Για να βρεις κάθε αντικείμενο, ακόμα και το πιο απλό, θέλει πολύ ψάξιμο. Τα περισσότερα αντικείμενα τα φέραμε από το εξωτερικό. Το να ταιριάξουμε τα αντικείμενα με τους γρίφους και τα σενάρια ήταν κυριολεκτικά «κάψιμο του μυαλού».

brainquest-02 brainquest-05 brainquest-04 brainquest-03brainquest-07 brainquest-15 brainquest-14 brainquest-13 brainquest-12 brainquest-10 brainquest-09 brainquest-08

Φτιάξαμε δυο δωμάτια και τώρα ετοιμάζουμε το τρίτο. Το ένα δωμάτιο είναι το «Galileo». Μας μεταφέρει στο εργαστήριο του Γαλιλαίου που είναι σε ένα μουσείο. Εκεί πρέπει να ψάξουμε να βρούμε τα χειρόγραφά του και μετά να αποδράσουμε. Το άλλο δωμάτιο είναι ο «Δολοφόνος». Σε αυτό το δωμάτιο βρισκόμαστε παγιδευμένοι στο εργαστήριο ενός ψυχοπαθούς δολοφόνου. Εκείνος λείπει και πρέπει να ανακαλύψουμε –πριν γυρίσει- πού βρίσκεται και ποιο είναι το θύμα του και φυσικά να δραπετεύσουμε για να μην μας βρει γυρνώντας πίσω. Το καινούργιο δωμάτιο θα είναι το «Black and White». Σε αυτό το δωμάτιο η ομάδα θα είναι πειραματόζωο ενός τρελού επιστήμονα και θα πρέπει να δραπετεύσει και να βρει και κάποιο αντίδοτο για να γλιτώσει.

Οι ηλικίες που έρχονται είναι από δεκαπέντε μέχρι εξήντα πέντε ετών. Τα παιδιά που είναι κάτω από δεκαπέντε ετών και έρχονται με τους γονείς τους τα πάνε πολύ καλύτερα από τους μεγάλους γιατί σκέφτονται πολύ πιο καθαρά».

«Τι προσφέρουν τα δωμάτια απόδρασης πέρα από ψυχαγωγία;». «Αυτή την μια ώρα που παίζεις ξεφεύγει το μυαλό σου. Είσαι σε έναν χώρο που νοητά σε μεταφέρει σε κάποια διαφορετική κατάσταση, στο παρελθόν ή στο μέλλον. Έτσι, ξεκόβεις από το εξωτερικό περιβάλλον. Προσπαθείς να λύσεις γρίφους οπότε δεν χαλαρώνεις ούτε κοιμάσαι, κάτι που συμβαίνει με άλλα παιχνίδια, κυρίως ηλεκτρονικά. Το μυαλό σκέφτεται και ξεφεύγει από την καθημερινότητα. Είναι τρισδιάστατο, ζωντανό, το ζεις πραγματικά».

brainquest-29 brainquest-28 brainquest-27 brainquest-26 brainquest-25 brainquest-24 brainquest-23 brainquest-22 brainquest-21 brainquest-20 brainquest-19 brainquest-18 brainquest-16

http://www.brainquest.gr/