Έρχεται από τον Αραβικό κόσμο και αναμένεται να ταράξει τον δικό σου στις 8 Δεκεμβρίου 2018 στο Piraeus 117 Academy στο πλαίσιο του Plisskën.

Το «Sama» στα Αραβικά θα πει ουρανός και είναι το όνομα μιας εμβληματικής καλλιτέχνιδας της underground σκηνής της Παλαιστίνης.

Η Sama είναι η πρώτη που ασχολήθηκε στην χώρα της με την techno. Ξεκίνησε να μιξάρει το 2006.  «Στην αρχή δεν ήξερε κανείς τι είναι αυτό που κάνω και τώρα μόνο στη Ραμάλα υπάρχουν 15 djs, άλλοι τόσοι στη Βηθλεέμ και γενικά είναι ένα πράγμα που μεγαλώνει συνεχώς. Όταν πρωτοξεκίνησα έκανα ένα πάρτι όποτε επέστρεφα, τώρα όποτε και να πας, σίγουρα θα βρεις ένα πάρτι ηλεκτρονικής μουσική», είχε δηλώσει κάποια στιγμή. Το 2010, άρχισε να φτιάχνει τη δική της μουσική και κυκλοφόρησε δύο άλμπουμ ως Skywalker, το EP Life’s Pace μέσω της Itchycoo Records και το Quantum Morphosis.

To 2013, τη βρίσκει στο Κάιρο όπου και θα ξεκινήσει η καριέρα της ως ηχολήπτης, μουσικός παραγωγός, audio trainer και sound designer για ταινίες ενώ το 2016 θα συνεργαστεί με την Eka3 και θα φτιάξει ένα πρακτορείο το Awyav που θα εκπροσωπεί ανεξάρτητους καλλιτέχνες από τον Αραβικό κόσμο. Αυτή τη στιγμή έχει εγκατασταθεί στη Μέκκα της ηλεκτρονικής μουσικής που είναι το Παρίσι.

Η αεικίνητη Sama δίδασκε μουσική στην Παλαιστίνη, πράγμα που χαρακτήριζε ως πράξη αντίστασης. Σε μια συνέντευξη της μάλιστα είχε πει παλιότερα: « μεταφέροντας τις γνώσεις μου αισθάνομαι ότι κάνω κάτι για την πατρίδα μου. Δεν πιστεύω στον πόλεμο, στο να σκοτώνεις και στις μάχες. Ωστόσο δεν μπορώ να γυρίσω και να πω στους ανθρώπους εκεί «σταματήστε να πολεμάτε» ή «πολεμήστε», γιατί δεν μένω μόνιμα στην Παλαιστίνη και δεν έχω χάσει τόσα, όσα άλλοι άνθρωποι που ζουν μόνιμα εκεί. Ως άνθρωπος πιστεύω ότι δεν πρέπει να αλληλοσκοτωνόμαστε, είναι ένα μήνυμα που το περνάω μέσα από την εκπαίδευση, τη μουσική, αλλά και όταν βγαίνω στον έξω κόσμο και μιλάω για την Παλαιστίνη. Ένας από τους λόγους που θέλω να διδάσκω είναι επειδή πολλοί άνθρωποι δεν μπορούν να φύγουν από τη χώρα, εγώ ταξιδεύω, γυρνάω πίσω και τους δίνω να ακούσουν μουσική που δεν έχουν τη δυνατότητα να απολαύσουν»

Της ζητήσαμε σήμερα να μας μιλήσει για μερικά πράγματα:

Μπορείτε να μας πείτε τα 3 πράγματα που καθορίζουν ποιο είναι το τέλειο σετ για εσάς;

Το τέλειο σύνολο θα πρέπει να έχει πολλές ιδιότητες οπότε είναι δύσκολο να ονομάσω μόνο τα τρία. Για μένα, το υπέρτατο σετ μου μέχρι τώρα είναι η Balance 005 από τον James Holden . Αλλά αν έπρεπε να επιλέξω έτσι τυχαία, θα ήταν 1) η εξέλιξη των κομματιών και η αφήγηση που μεταφέρουν, 2) η ποιότητα των κομματιών που επιλέγονται (για μένα ένα «καλό» κομμάτι είναι ένα κομμάτι που έχει παραχθεί καλά αλλά έχει και κάτι το εντελώς μοναδικό) και 3) η ομαλή μετάβαση από το ένα κομμάτι στο επόμενο.

Τι έχετε ακούσει για την Αθήνα και ποιο είναι το πρώτο μέρος που θα θέλατε να επισκεφθείτε ή που θα θέλατε να κάνετε;

Είναι η πρώτη μου φορά! Ξέρω ότι είναι όμορφη, ότι το τρέχον οικονομικό και κοινωνικό κλίμα είναι πολύ τραχύ, και ότι οι Έλληνες είναι προφανώς οι πλησιέστεροι Ευρωπαίοι στους Άραβες. Πάντα ήθελα να έρθω αλλά σταματούσα μόνο στο αεροδρόμιο για ανταπόκριση. Ανυπομονώ να δω τις παραλίες, να δοκιμάσω κλασικό ελληνικό φαγητό και να περάσω υπέροχα με τα παιδιά από Ελλάδα!

Είναι δύσκολο για μια γυναίκα να κάνει μουσική στον αραβικό κόσμο;

Υπάρχουν τόσοι πολλοί διαφορετικοί τρόποι να είσαι από την Αραβία και να είσαι γυναίκα και μία είναι η απάντηση που ισχύει πραγματικά για μένα: ήταν μέτριας δυσκολίας. Είμαι τυχερή που προέρχομαι από μια προοδευτική φεμινιστική οικογένεια που μου επέτρεψε να κάνω οτιδήποτε ήθελα, ακόμη και (ειδικά!) χόμπι και δουλειές»για αγόρια». Από το να παίξω ποδόσφαιρο για την εθνική ομάδα μέχρι να εργαστώ ως μηχανικός αυτοκινήτων, η εμπειρία μου είναι μοναδική και χαίρομαι που σπάει τα στερεότυπα για τις γυναίκες στην Αραβία, και το πόσο είναι καταπιεσμένες από το σύστημα. Μερικοί άνθρωποι είναι σχεδόν απογοητευμένοι που ο πατέρας μου δέχεται τις επαγγελματικές μου επιλογές, ότι δεν φοράω μπούργκα και δεν συμμορφώνομαι με τη φαντασία τους … και αυτή η άβολη κατάσταση είναι ένα σημαντικό βήμα όταν κλείνεις δουλειά με ένα μη δυτικό καλλιτέχνη.