Τα γραφεία της εταιρίας travelplanet24 είναι αυτό που έχεις στο μυαλό σου ως το ιδανικό περιβάλλον εργασίας: Οι υπάλληλοι στα διαλείμματά τους παίζουν μπιλιάρδο και πινγκ πονγκ, στο γυμναστήριο της εταιρείας μπορούν να κάνουν yoga, pilates, salsa και crossfit, ενώ ένας σκύλος, ο Λούης, κυκλοφορεί αμέριμνος ανάμεσα στα γραφεία. Η επίσημη γλώσσα της εταιρείας είναι τα αγγλικά και το εργασιακό περιβάλλον δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από τα περίφημα γραφεία της Google.

O ιδρυτής της εταιρείας, Philipp Brinkmann, μάς υποδέχτηκε στο γραφείο του έτοιμος να μας εξηγήσει το success story μιας εταιρείας που ξεκίνησε από έναν υπάλληλο- τον ίδιο, και αυτή την στιγμή απασχολεί εκατόν εβδομήντα άτομα. Ο Λούης δίπλα του έκανε χαρές.

travel planet - 04

«Γεννήθηκα στην Γερμανία από Ελληνίδα μητέρα» λέει. «Όλα ξεκίνησαν το καλοκαίρι του 2004. Ήταν από τα καλά χρόνια τότε στην Ελλάδα. Είχαμε κάνει τους ολυμπιακούς αγώνες κι είχαμε πολύ τουρισμό. Είχα έρθει, λοιπόν, με κάποιους φίλους μου από την Γερμανία για διακοπές και θέλαμε να πάμε στην Μήλο, αλλά δεν βρίσκαμε ακτοπλοϊκά εισιτήρια. Έπρεπε να περιμένουμε τέσσερις μέρες. Με αυτό το θέμα στο μυαλό μου, όταν φτάσαμε στην Μήλο και καθόμασταν σε μια παραλία, είπα πως αυτή η κατάσταση των εισιτηρίων πρέπει να αλλάξει. Πως πρέπει να υπάρχει η δυνατότητα να κλείνει κάποιος ακτοπλοϊκά εισιτήρια online, ακριβώς όπως έκλεινε και τα αεροπορικά».

Το travelplanet24, λοιπόν, προέκυψε τυχαία. «Όταν γύρισα στην Γερμανία, το έψαξα, είπα την ιδέα στον συνέταιρό μου -που είναι Γερμανός μεγαλωμένος στην Αθήνα- και του άρεσε. Ήμουν πολύ σίγουρος ότι θα πετύχει. Στο εξωτερικό πήγαιναν ήδη πολύ καλά τέτοιες επιχειρήσεις. Εμείς είχαμε στόχο το ελληνικό κοινό. Θέλαμε οτιδήποτε έχει σχέση με το ταξίδι να κλείνεται online. Εμείς κάναμε focus καθαρά στο κομμάτι του transportation».

Τον ρωτάω αν αυτό το μεγάλο ρίσκο και οι δυσκολίες στην αρχή, τον έκαναν να θέλει να γυρίσει πίσω. «Μετακόμισα στην Ελλάδα τον Μάιο του 2005 και τον πρώτο καιρό σκεφτόμουν πολύ έντονα να γυρίσω πίσω. Είχα πάρα πολλή δουλειά, υπήρχαν οικονομικές δυσκολίες, δεν πήγαν όλα τέλεια. Τον πρώτο χρόνο ήμουν τελείως μόνος μου. Το 2006 που έγινε το site πήρα μια κοπέλα που ήταν η πρώτη υπάλληλος. Μέχρι τότε ήμουν όλη μέρα σε ένα γραφείο. Ήταν δύσκολη φάση. Δεν ήταν εύκολο να γνωρίσω κόσμο. Ωραία η Αθήνα και η ζωή εδώ, αλλά αν δουλεύεις συνέχεια, δεν έχεις λεφτά να βγεις και δεν έχεις και πολλούς φίλους δεν είναι τόσο ωραία. Έτσι ήμουν τον πρώτο καιρό. Το 2008 ήρθε εδώ ο αδερφός μου και ο συνέταιρός μου για την εταιρεία. Οπότε άλλαξαν τα πράγματα».

travel planet - 03 travel planet - 01

Ο Philipp μου εξηγεί ότι είχαν από την αρχή καλές πωλήσεις. «Εξαρχής πουλούσαμε εισιτήρια. Ήμασταν από τα πρώτα site που ασχολήθηκαν με τις online κρατήσεις. Από το πρώτο καλοκαίρι υπήρχε ανταπόκριση. Όμως είναι ένα προϊόν που πρέπει να πουλήσεις χιλιάδες για να έχεις κέρδος. Κλείνουμε γύρω στις εκατό χιλιάδες εισιτήρια τον μήνα. Το 2008 υπήρξε δυνατή ανάπτυξη, μετακομίσαμε σε γραφεία στην Συγγρού. Ήμασταν περίπου εφτά άτομα. Η επόμενη μεγάλη αλλαγή ήταν το 2011 όταν βγήκαμε στις αγορές του εξωτερικού. Από το 2011 και μετά μεγάλωσε πάρα πολύ γρήγορα η εταιρεία. Τον Δεκέμβρη του ’11 ήμασταν τριάντα πέντε άτομα, τον Δεκέμβρη του ’12 ενενήντα και τον Δεκέμβρη του ’13 εκατόν εξήντα 160!

Σε αυτές τις δουλειές είναι σημαντικό να ξέρεις ότι υπάρχουν πάντα προβλήματα. Είναι ελάχιστες οι μέρες που ξυπνάς και είναι όλα τέλεια. Όταν ήρθε η οικονομική κρίση στην Ελλάδα, αντί να κάνουμε πίσω, να μειώσουμε προσωπικό και να κάνουμε περικοπές, σκεφτήκαμε τι μπορούμε να κάνουμε για να επιβιώσουμε και να εξελιχθούμε. Για εμάς η λύση ήταν να προσπαθήσουμε να πάμε σε άλλες χώρες, να μεγαλώσουμε την εταιρεία και αλλού. Αυτό κάναμε και πέτυχε. Η λύση για ένα πρόβλημα είναι να το αντιμετωπίσουμε επιθετικά και όχι να κάνουμε πίσω. Δεν ήταν τόσο μεγάλο πρόβλημα η κρίση. Γιατί εκείνο τον καιρό άλλαζε όλη η αγορά και οι καταναλωτές από offline γίνονταν online. Ναι μεν οι Έλληνες ήταν ήδη online, αλλά το ποσοστό μεγάλωσε πάρα πολύ. Σκέψου ότι όταν ξεκινήσαμε ο περισσότερος κόσμος με τον οποίο μιλούσαμε, δεν είχε μέιλ. Ούτε facebook υπήρχε. Δουλεύαμε μόνο με μέιλ. Ήταν μια πολύ διαφορετική εποχή.

travel planet - 15 travel planet - 14 travel planet - 13 travel planet - 12 travel planet - 11 travel planet - 10 travel planet - 09 travel planet - 08

Τα πρώτα μας γραφεία δεν είχαν καμία σχέση με αυτό που βλέπεις» λέει και γελάει. «Γενικότερα, είχαμε την φιλοσοφία να έχουμε ωραίο χώρο και περιβάλλον. Επειδή περνάω περισσότερο χρόνο εδώ παρά στο σπίτι μου, είναι πιο σημαντικό να είναι ωραία εδώ. Ουσιαστικά στο σπίτι μου πάω για να κοιμηθώ και μόνο δύο ώρες βλέπω τον χώρο. Είχα την νοοτροπία ότι ναι μεν είμαστε απαιτητικοί και όλοι πρέπει να δουλεύουμε σκληρά, από την άλλη όμως είναι καλό να υπάρχει ένα καλό κλίμα, να νιώθει ο κόσμος ότι δημιουργούμε κάτι μαζί, και πάντα πιστεύαμε σε ένα υγιεινό τρόπο ζωής. Και στην Συγγρού ακόμα είχαμε κουζίνα, φέρναμε μια φορά την εβδομάδα μαγείρισσα και μαγείρευε για όλη την εταιρεία, είχαμε τραπέζι του πινγκ πονγκ. Η ιδέα ήταν να βρούμε έναν χώρο κεντρικά, σε μια τοποθεσία που να έχει μπαρ, καφετέριες, τράπεζες, να μπορεί ο κόσμος να βγει έξω, να κάνει τις δουλειές του. Είμαστε μια νεανική εταιρεία και πρέπει να είμαστε στο κέντρο της πόλης. Στην αρχή σκεφτόμασταν κάτι πιο industrial, αλλά στο τέλος, βρήκαμε αυτά τα γραφεία που ήταν το παλιό τεχνικό επιμελητήριο, τα φτιάξαμε και είπαμε ότι «οκ, πιο κεντρικά δεν γίνεται».

«Στο travelplanet24 δουλεύουν εκατόν εβδομήντα άτομα, όλοι νέοι, δεκαπέντε περίπου άτομα είναι ξένης καταγωγής και η επίσημη γλώσσα είναι τα αγγλικά. Είχαμε σκεφτεί να είναι τα γραφεία μοντέρνα και να έχουν και κάτι παραπάνω. Φτιάξαμε την κουζίνα, το γυμναστήριο με προγράμματα, salsa, yoga, cross fit, pilates. Έχουμε προγράμματα για τους εργαζόμενους πρωινά και απόγευμα. Γενικότερα, φτιάξαμε τρεις ορόφους όπου να θες να έρχεσαι για δουλειά» ολοκληρώνει ο Philipp. «Και τα καταφέρατε» του απαντάω και συνεχίζουμε την ξενάγηση στους υπόλοιπους ορόφους με τους εργαζόμενους να κάνουν το μεσημεριανό τους διάλειμμα, τρώγοντας, παίζοντας και ακούγοντας μουσική.

Το travelplanet24 συμμετέχει και στηρίζει το Startup Safary (link to www.athens.startupsafary.com) ένα διήμερο open doors για startups και χώρους στήριξης της νεανικής επιχειρηματικότητας.

Στα πλαίσια του startup safary τα γραφεία του travelplanet24 θα είναι ανοικτά για το κοινό το Σάββατο 22 Νοεμβρίου 10.00-16.00 . Θα μιλήσει ο Philip για την ιστορία του travelplanet24 ενώ η Roza -HR Manager του Travelplanet24 – θα δώσει συμβουλές για το πώς να κάνεις καλή εντύπωση σε ένα job interview.

H συμμετοχή είναι δωρεάν αλλά χρειάζεται registration online γιατί οι θέσεις είναι περιορισμένες. http://www.eventbrite.de/e/travelplanet24-interview-tips-the-travelplanet24-story-by-the-ceo-tickets-13970489109

Δες τα υπόλοιπα event του διημέρου εδώ www.athens.startupsafary.com

travel planet - 06travel planet - 07 travel planet - 05

travelplanet24

Κείμενο: Μαίρη Βαμβακά
Φωτογραφίες:
Elizabeth Rovit

Ακολούθησε το ΓΚΡΕΚΑ στο facebook: https://www.facebook.com/grekamag
Ακολούθησε το ΓΚΡΕΚΑ στο instagram: http://instagram.com/grekamag