keep-calm

Συνέχεια λοιπόν με το B’ ΜΕΡΟΣ της διπλωματικής μου χωρίς πολλές-πολλές εισαγωγές. Η μακροσκελής εισαγωγή μου στο προηγούμενο Α’ ΜΕΡΟΣ φτάνει κ περισσεύει:

Β’ ΜΕΡΟΣ (1995-2000)

Ο Νότης Σφακιανάκης τη σεζόν 1995-1996 εμφανίζεται στο “Γκάζι” σε μία εξαιρετικής αισθητικής παράσταση με γενικό τίτλο «Δια πυρός και σιδήρου». Δίπλα του ήταν η Σοφία Αρβανίτη, η Πέγκυ Ζήνα, ο Γιώργος Μουκίδης και ο Σταύρος Ντούσκας. Αμέσως πριν ήταν στα “Αστέρια Γλυφάδας” όπου οι εμφανίσεις του άφησαν εποχή, ενώ την επόμενη χρονιά πήγε στο νυχτερινό κέντρο “REX” (1996-1997) και έκατσε 3 σεζόν (1997-1998 με Δέσποινα Βανδή & το 1998-1999). Επόμενος σταθμός για πρώτη φορά στην καριέρα του η Ιερά Οδός το 1999 για τον Νότη που ήθελε να ζήσει τώρα αλλιώς:

Συνεχίζω με τα εύκολα και έχουμε για το σωτήριο έτος 1996 και πιο συγκεκριμένα τους πρώτους μήνες αυτού, στο Bio Bio τους: Γιώργο Μαζωνάκη, Χριστίνα Φαρμάκη, Δέσποινα Βανδή, Ελένη Καρουσάκη κ τον Παναγιώτου(;). Κοίτα τώρα να δεις τι γίνεται σε ένα σχήμα που ηγείτο το νέο ανερχόμενο όνομα της νύχτας (για τον Μαζώ λέω και κλαίω) πλαισιωμένος από 3 πραγματικά πανέμορφα κορίτσια με ωραία φωνή, τραγουδάρες και εκπληκτικά σώματα. Αχ, Ελένη Καρουσάκη παντοτινέ έρωτα του μικρού Μαμόλη. Το “Bio Bio” βρισκόταν τότε στην παραλιακή και ο τότε manager της Βανδή ήταν ο Νίκος Μουρατίδης για τα logistics του πράγματος.

Στο αντίπαλο δέος εκείνου του χειμώνα, λίγους μήνες πριν η Αθήνα ανακηρυχθεί οικοδεσπότης των Ολυμπιακών Αγώνων 2004 (και αρχίσει at the same time η κατρακύλα της ελληνικής οικονομίας), βρίσκεται το Νο. 1 όνομα της εποχής, η Άννα Βίσση μαζί με τον Σάκη Ρουβά. Δύο πραγματικοί ογκόλιθοι στην ίδια πίστα με την μεγάλη παικτάρα τον Καρβέλα να τους έχει γράψει το ντουέτο «Σε θέλω, με θέλεις» και να γίνεται (υποθέτω) πόλεμος πραγματικός.

mpouzoukia90s_B1

Καλοκαίρι του 1996 και έχουμε ένα ανάλαφρο θα έλεγα σχήμα στο “On the rocks” απαρτιζόμενο από τους: Πασχάλη, Δάκη, Σοφία Βόσσου, Κωσταντοπούλου και Δέσποινα Βανδή. “Χάος” η πίστα στην ίδια χρονιά (1996) όπου μεσουρανεί η συνεργασία Άννας Βίσση & Σάκη Ρουβά. Το σχήμα του αιώνα ειλικρινά, όπου υποβόσκει η συνεργασία Ναταλίας Γερμανού και Νίκου Καρβέλα. Τα 2 μεγαλύτερα ονόματα της εποχής είχαν ενώσει τις δυνάμεις τους και τα τραγούδια που έφτιαξαν μαζί έκαναν την πίστα του “Χάος” να μοιάζει πολύ μικρή. Το show εκείνης της σεζόν δεν βρήκε όμοιό του όσα χρόνια και να πέρασαν.

Συνεχίζεται η αναδρομή την επόμενη χρονιά (σεζόν 1996-1997) στις παλιές “Χάντρες” στο Θησείο (νομίζω ονομαζόταν «Οι θαλασσιές οι χάντρες») με ένα ευέλικτο –σε ποδοσφαιρικούς όρους– σχήμα απαρτιζόμενο από τους Λάμπη Λιβιεράτο, Τριαντάφυλλο και τους εκ Θεσσαλονίκης ορμώμενους Αντώνη Ρέμο (κοίτα να δεις πώς τα φέρνει η ζωή βρε αδελφέ) & Νατάσσα Θεοδωρίδου. Δεν έχω να πω κάτι, πραγματικά υποκλίνομαι στο μεγαλειώδες του σχήματος αυτού όπως επίσης και στο γεγονός ότι την εποχή εκείνη ο Λάμπης ζούσε έναν τρελό έρωτα με την Άννα την Βίσση. Στο πρόγραμμα συμμετείχε κ ο αειθαλής Παντελής Καναράκης. Από τα πιο επιτυχημένα προγράμματα της δεκαετίας εκείνης.

Σεζόν 1997-1998 κΙ η Καιτούλα γυρνά στο νυχτερινό κέντρο “Διογένης” παρέα με τον Αντώνη Βαρδή, το Διονύση Σχοινά, τον Αντώνη Ρέμο, τον Τριαντάφυλλο και το Γιάννη Βαρδή. Οϊμέ. Και, βέβαια, ας μην μιλήσω για ένα από τα πιο επιτυχημένα ντουέτα της ελληνικής δισκογραφίας, το «Η Πατρίδα Μου», σε στίχους και μουσική Φοίβου. Τα υπόλοιπα σχήματα της ίδιας σεζόν –για λόγους ευκολίας– ήταν τα εξής δυναμικά:

Show Center: Δημήτρης Κόκοτας, Άντζυ Σαμίου, Τριαντάφυλλος, Νεκτάριος Σφυράκης, Λένα Παπαδοπούλου.

Cabaret: Λευτέρης Πανταζής, Σαμπρίνα, Βαλάντης & αμέσως μετά η μετακόμιση του ίδιου σχηματος στο Casino Club με: Λευτέρη Πανταζή, Σαμπρίνα, Έφη Σαρρή, Βαλάντη.

Χάος: Γιώργος Μαζωνάκης όπου αποτελεί το νέο talk of the town της εποχής.

Posidonio: Λευτέρη Πανταζή, Δέσποινα Βανδή, Στέφανο Κορκολή, Τζαβάρα (;)

LIDΟ: Νίκος Κουρκούλης, Γιάννης Πλούταρχος και Πέγκυ Ζήνα.

“Διογένης Παλλάς” ο επόμενός μου σταθμός για την άνοιξη του 1997 όπου υπάρχει η συνεργασία του Γιάννη Πάριου με την Δέσποινα Βανδή. Είχαν και ένα ντουέτο μαζί, αν θυμάμαι καλά. Θα συνεργαστούν και λίγους μήνες αργότερα, το καλοκαίρι του 1998, στο “Ribas”.

Και μιας και πήγε η κουβέντα στον μεγαλύτερο έρωτά μου όλων, την Άντζυ Σαμίου (στα bullets 7 σειρές παραπάνω αναφέρομαι), την επόμενη σεζόν παίζει μπάλα μόνη της στο “Ιέρεια club” το σωτήριο έτος 1998-1999, όπου ηγείται ενός σχήματος απαρτιζόμενου από πιτσιρικάδες:

Αν το 1996 ήταν η χρονιά της καθιέρωσης και της καλλιτεχνικής της εξέλιξης, το 1997 ήταν η χρονιά που σηματοδοτεί μια στροφή στην καριέρα της Άντζυ. Γίνεται το θέμα συζήτησης με την κυκλοφορία του τέταρτου δίσκου της «ΧΑΟΣ». Ρίσκαρε και ακολούθησε μια πιο ροκ εμφάνιση, κάτι που χαρακτηρίστηκε ως ακραίο, και παράλληλα τράβηξε την προσοχή των ανθρώπων των ΜΜΕ. Σε συνδυασμό της εκκεντρικής της εμφάνισης με την δυναμικής των νέων της τραγουδιών, η Άντζυ φαινόταν πως είχε κερδίσει το στοίχημα.

Σεζόν 1998-1999 και ο Σταμάτης Γονίδης συνυπάρχει με τον Γιώργο Μαζωνάκη στο “Rex”, κάνοντας όλη τη νυχτερινή Αθήνα να παραμιλά. Επόμενο σχήμα του μαγικού χειμώνα 1998-1999 το Γκάζι, με Βασίλη Καρρά και Δέσποινα Βανδή. Το σκηνικό των διαφημιστικών πινακίδων ήταν σε “νεκροταφείο” αυτοκινήτων με την κορμάρα της Βανδή φάτσα κάρτα. Στην πορεία θα τους βρει κ ο Γιώργος Λεμπέσης για να συνυπάρξουν την άνοιξη του 1999 οι 3 τους. Το σχήμα που τους διαδέχεται στο “Γκάζι” είναι Γιώργος Μαζωνάκης, Δέσποινα Βανδή, Λάμπης Λιβιεράτος και Γιώργος Λεμπέσης τον χειμώνα 1999-2000.

Στα τέλη του 1998 εμφανίζεται με τον μοναδικό Νότη Σφακιανάκη η Νατάσσα Θεοδωρίδου και η Ελένη Πέτα στο νυχτερινό κέντρο REX προκαλώντας μαζική προσέλευση κόσμου (ωραία χρόνια τότε πριν αρχίσει ο Νότης τα εξωαγωνιστικά). Άλλο σχήμα των ημερών, στο «ΠΟΣΕΙΔΩΝΙΟ» με τον Νίκο Κουρκούλη, τον Δημήτρη Χρυσοχοΐδη την Πέγκυ Ζήνα και την Έλλη Κοκκίνου.

Το καλοκαίρι του 1999 η Γλυκερία εμφανιζόταν με τον Τόλη Βοσκόπουλο στο Ribas στην Αθήνα. Από την άλλη, στο κέντρο “Χάος” μαζί με τον Τριαντάφυλλο, τον Λευτέρη Πανταζή και τον Κώστα Δόξα εμφανίζεται η Άντζυ. Το κέντρο αυτό ήταν δίπλα στο κέντρο “Γκάζι”, απέναντι από το κέντρο “Ιερά Έξοδος” στο Γκάζι, ενώ εκείνη την περίοδο χτιζόταν το Γκάζι του Δήμου Αθηναίων. Το χες προλάβει άραγε; Σε απόλυτη αντίθεση, το κέντρο “Χάος” έχει γκρεμιστεί και στις μέρες μας λειτουργεί ως parking αυτοκινήτων. Βέβαια, πριν κατεδαφιστεί, είχε καεί τότε που εμφανιζόταν η Άντζυ Σαμίου, και για αρκετό καιρό δεν λειτουργούσε μέχρι να αποκατασταθούν οι ζημιές. Αν δεν κάνω μέγα λάθος, το “Χάος” με το “Γκάζι” ενώθηκαν και έγινε το Frangelico. Φωτιά και λαύρα αυτή η γυναίκα, είχε στοιχειώσει τα όνειρά μου. Η καλύτερή μας ήταν όταν εμφανιζόταν στην Μεγάλη Ελένη (για την Μενεγάκη λέω στον ANT1).

mpouzoukia90s_B2

Ο «Απόλλωνας» φιλοξενεί εκείνη την χρονιά την Νατάσσα Θεοδωρίδου μαζί με τον Αντώνη Ρέμο και τον Στέλιο Διονυσίου. Οι 2 από τους 3 (εκτός Ρέμου) μετακινούνται στο νυχτερινό κέντρο «MUSIC BOX» μαζί με τον Γιώργο Μαζωνάκη, στην καλύτερή του εποχή, με τα ωραιότερα τραγούδια όλων, λίγο πριν τον αναλάβει ο Φοίβος και αυτόνα. Παρέα μαζί τους και οι Εκείνος και Εκείνος. Τέλος, στο Posidonio της χρονιάς εκείνης ηγείτο ο Γιάννης Πλούταρχος με συνοδοιπόρο τον Ανδρέα Στάμο. Άλλη πίστα εκείνου του χειμώνα «ΒΙΟ-ΒΙΟ» όπου η Πέγκυ Ζήνα είναι δίπλα στον Στέλιο Ρόκκο και τον Σάκη Ρουβά.

Τελευταία χρονιά του αφιερώματος, το 2000, όπου στο Bio Bio Live εμφανίζεται ένα δίπολο φωτιά: Καίτη Γαρμπή και Σάκης Ρουβάς. Το άλλο εξαιρετικό σχήμα της συγκεκριμένης χρονιάς ήταν στο “Apollon Palace” με την Έλλη Κοκκίνου, Νίκο Κουρκούλη, Antique και Αντρέα Στάμο.

Γιατί δεν υπάρχουν αυτά τα σχήματα τώρα πια; Με τους προαναφερθέντες καλλιτέχνες των οποίων η πορεία έχει διαγραφεί λαμπρή τουλάχιστον στις περισσότερες των περιπτώσεων. Πώς γίνεται αυτό ρε πλύστη Δία πραγματικά απορώ.

mpouzoukia90s_B3

Και ανέφερα όλα τα παραπάνω για να καταλήξω στην κατά-κλείδα που χρόνια τώρα έχει σφηνωθεί στο κεφάλι μου. Από την εποχή που πήγαινα πιο συχνά στις μπουζουκερί εκεί που ο καπνός, οι γυναίκες και ο τσιγάρος σε κάνουν και σκέφτεσαι αργά. Εκείνη είναι η στιγμή που βγαίνουν οι ωραιότερες ιδέες. Ξέρεις, λοιπόν, τι θα είχε πλάκα; Να ήμουν ιδιοκτήτης μίας νυχτερινής πίστας στην Αθήνα και 1 από τις 4 βραδιές που είναι ανοικτό το μαγαζί μου να αναβιώνει κάποιο από τα σχήματα τα παραπάνω, εννοείται με την αντίστοιχη –της εποχής– επιλογή τραγουδιών. Φαντάζεσαι να εμφανίζεται 3 βράδια ο Νίκος ο Βέρτης π.χ. και το επόμενο και τελευταίο βράδυ το σχήμα (του αιώνα θα έλεγα): Λάμπης Λιβιεράτος, Τριαντάφυλλος, Αντώνης Ρέμος & Νατάσσα Θεοδωρίδου.

Κείμενο: Μανόλης Κοκολάκης

Οι Koukides κάνουν guest editing στο site του ΓΚΡΕΚΑ.