Ο ANFS είναι παραγωγός ηλεκτρονικής μουσικής και dj από την Αθήνα, συν-ιδιοκτήτης της δισκογραφικής Modal Analysis και ένας από τους διοργανωτές των Reform parties στην Αθήνα. Τα dj set και οι παραγωγές του είναι ένας συνδυασμός ήχων της techno/industrial και UK bass ηλεκτρονικής σκηνής. Μέχρι τώρα έχει βρεθεί στην σκηνή με ονόματα όπως οι Perc, Cut Hands, Yves De Mey, AnD, Cassegrain, Sawf κλπ. Mιλήσαμε μαζί του, για τον επερχόμενο δίσκο του και την συμμετοχή της Modal Anlaysis με δικό της stage στο Krake festival στο Βερολίνο.

Πες μας δυο λόγια για το Ground Ep. Πότε θα βγει και τι να περιμένουμε;
To Ground Ep είναι η πρώτη ολοκληρωμένη κυκλοφορία μου σε βινύλιο σαν ANFS και η έβδομη για το label. Ο δίσκος θα είναι στα δισκοπωλεία γύρω στις αρχές Σεπτεμβρίου και θα περιλαμβάνει τέσσερα original κομμάτια, τα οποία λίγο πολύ θα τα χαρακτήριζα σαν ένα συνδυασμό αργού industrial με noise drones και κάποια παραδοσιακά στοιχεία. Το κακό ή παράδοξο μάλλον είναι οτι έχουν περάσει περίπου δύο χρόνια από τότε που τα έγραψα και δεν είμαι σίγουρος ότι αντέχω ακόμα να τα ακούσω.

1

Πότε ενδιαφέρθηκες συνειδητά με τον ήχο και τι σε οδήγησε στην ηλεκτρονική μουσική;
Στα 16 μου και αφού ήδη έπαιζα μουσική σε μπάντες, αποφάσισα ότι θέλω να αρχίσω να ηχογραφώ και να παράγω μουσική ακολουθώντας όλη την διαδικασία. Έτσι σιγά-σιγά έγινα ηχολήπτης και αφού αργότερα έπιασα δουλειά σε studio, άρχισα να κάνω παραγωγή σε μπάντες. Παράλληλα έγραφα μουσική με την δική μου μπάντα που καμία σχέση δεν είχε με τον ηλεκτρονικό ήχο. Κάποια στιγμή όμως βρήκε ταβάνι όλο αυτό. Εκείνη την περίοδο άρχισα να κάνω παρέα με τον Γιώργο (Κοndaktor) που ήδη ήταν dj, και πηγαίνοντας σε διάφορα party και event άρχισα να βλέπω με καλό μάτι τον ηλεκτρονικό ήχο, στην αρχή τον χορευτικό και μετά το υπόλοιπο φάσμα. Σίγουρα label όπως Sandwell District, Downwards και Blackest Ever Black που έκαναν την σύνδεση μεταξύ της punk αισθητικής και της techno/ηλεκτρονικής βοήθησαν με το να ασχοληθώ με το είδος.

Με ποιο σκοπό δημιουργήθηκε η Modal Analysis, και ποιό είναι το μέχρι τώρα feedback; Σχέδια για το μέλλον;
Σκοπός ήταν να γίνουμε διάσημοι και να βγάλουμε λεφτά αλλά δεν έκατσε. Πέραν αυτού, κύριος λόγος να κάνουμε το label ήταν να κυκλοφορήσουμε μουσική που μας αρέσει και παράλληλα να αποτυπώσουμε την ηλεκτρονική μουσική σκηνή της χώρας. Έτσι σε συνδυασμό με κάποιους ξένους καλλιτέχνες που μας άρεσαν πολύ, αποφασίσαμε να συγκεντρώσουμε παραγωγούς όπως οι ΑnD, ο Sawf και οι Cassegrain, οι οποίοι έχουν σχέση με Ελλάδα, αλλά κάνουν πράγματα κυρίως στο εξωτερικό. Σε γενικές γραμμές το feedback για το label είναι πολύ καλό σε Ελλάδα και εξωτερικό και νομίζω ότι όσο περνάνε τα releases ο κόσμος καταλαβαίνει όλο και πιο πολύ τι θέλουμε να κάνουμε και τι αντιπροσωπεύουμε. Όσον αφορά το μέλλον, τον Αύγουστο θα έχουμε δικό μας stage σαν Modal Analysis στo Krake, ένα πολύ ενδιαφέρον φεστιβάλ, με καλό line up το οποίο γίνεται στο Βερολίνο, και θα παίξουν live οι ΑnD, o Yves De Mey, o Kondaktor, o 3.14 και εγώ, μετά όλη η υπόλοιπη χρονιά είναι κλεισμένη με releases, τα οποία όμως δεν θα ονοματίσω.

2

Το όλο μπαστάρδεμα της ηλεκτρονικής μουσικής πώς σου φαίνεται? Κρίνοντας από το remix που υπάρχει στον δίσκο των AnD από Russell Haswell μάλλον αφορά και τη modal. Ξεχωρίζεις κάποια άλλα label που είναι ανοιχτά σε αυτό;
Μπαστάρδεμα…Δεν νομίζω ότι είναι μπαστάρδεμα, πιστεύω ότι μετά από τόσα μουσικά είδη, hype και συγκεκριμένες σκηνές, έχουμε φτάσει σε μια εποχή που τα όρια έχουν εξαλειφθεί και ο καθένας μπορεί να κάνει ό,τι του αρέσει και τον εκφράζει, πράγματα που πάντα είχαν μια λογική σύνδεση μεταξύ τους πλέον μπορούν και σμίγουν. ‘Ετσι και σαν label προσπαθούμε να κυκλοφορήσουμε μουσική και να κάνουμε πράγματα που μας αρέσουν, και αυτά είναι πολλά και διαφορετικά μεταξύ τους. Labels όπως η PAN, η L.I.E.S, η Blackest Ever Black, Βerceuse Heroique, κάνουν πολύ καλά το να βγάζουν το γούστο τους χωρίς να θέτουν κάποια συγκεκριμένη ταμπέλα.

Ποια η διαφορά των dj set σου με τις παραγωγές σου.
Θέλω να πιστεύω ότι και στα δύο διατηρώ τον κανόνα του αρχή-μέση-τέλος, αλλά και μια ποικιλία, σίγουρα όμως στα dj set μου καλύπτω μεγαλύτερο φάσμα της ηλεκτρονικής μουσικής. Βασική διαφορά είναι ότι όταν γράφω μουσική προσπαθώ να ικανοποιήσω αποκλειστικά εμένα, ενώ στα dj set προσπαθώ να ικανοποιήσω εμένα και τον κόσμο που είναι στο club, οπότε υπάρχει μια συνεχής αλληλεπίδραση και μια εναλλαγή. Σκοπός και στις δύο περιπτώσεις είναι η ύπνωση και ο χαμός.

Από την εμπειρία σου με την modal πόσο εφικτό είναι να είναι βιώσιμα τα πράγματα για ένα label στην Ελλάδα και ειδικά σήμερα;
Το μόνο βιώσιμο πράγμα στην Ελλάδα είναι η βλακεία. Το καλό όμως πλέον είναι ότι σιγά σιγά υπάρχουν άνθρωποι που δραστηριοποιούνται και κάνουν πολλά και ενδιαφέροντα πράγματα χωρίς απαραίτητα να είναι βιώσιμα, αλλά γιατί το έχουν ανάγκη και το θέλουν, έτσι και κάποιος που θέλει να κάνει ένα label καλό είναι να μην περιμένει κάτι, βασικά ούτε καν τα λεφτά του πίσω για τον πρώτο καιρό, θα πρέπει να το κάνει γιατί το πιστεύει και έχει κάτι να πει.

4 Cover_MA 6_FINAL

Modal Analysis website: http://www.modalanalysis.net/

ANFS on soundcloud:

Η ομάδα Ρόμβος κάνει guest editing για αυτό το Σαββατοκύριακο στο site του ΓΚΡΕΚΑ.

Ακολούθησε το ΓΚΡΕΚΑ στο facebook: https://www.facebook.com/grekamag
Ακολούθησε το ΓΚΡΕΚΑ στο instagram: http://instagram.com/grekamag