_DSC4799

Έχοντας αφήσει πίσω του την Αθήνα εδώ και κάτι λιγότερο από τρία χρόνια, έχει καταφέρει όλα όσα άλλοι καταφέρνουν σε μια δεκαετία. Η πορεία του Νίκου Αντωνίου μέσα στη μουσική βιομηχανία του Λονδίνου, όμως, δεν ήταν αποτέλεσμα μιας καλής συγκυρίας. Ήταν απόρροια πολλής και καλής δουλειάς, επιμονής και καλού γούστου. Και μάλιστα σε μια βιομηχανία που λειτουργεί με αστραπιαίους ρυθμούς… «Οι ρυθμοί είναι γρήγοροι. Αλλά για όλους. Είναι η ζωή τέτοια. Ειδικά στη μουσική βιομηχανία που όλα αλλάζουν πολύ γρήγορα. Φαντάσου ότι για έναν Έλληνα είναι ακόμα πιο δύσκολο, γιατί πρέπει να ξεκινήσει από το μηδέν. Τρέχεις σαν τρελός για να κάνεις catch up. Τρέχεις μπροστά, αλλά κοιτάς και κλεφτά πίσω».

Ήρθε στην Αθήνα μόνο για τέσσερις μέρες κι αφού είχε καιρό να κάνει βόλτα, προσφέρθηκα να τον κάνω εγώ. Ήπιαμε καφέ στο Πικάπ στα Πετράλωνα, περπατήσαμε μέχρι την αγορά βινυλίου στην Τεχνόπολη να τον χτυπήσει λίγο ο ήλιος και μετά προσποιηθήκαμε πως κάνουμε πικ-νικ στα γρασίδια. Όταν το διαβάσεις αυτό, να με θυμηθείς στο πρώτο σου βραβείο στα Brit Awards.

Ο Νίκος έφτασε στο Λονδίνο στα τέλη του 2012, με σκοπό να κάνει μάστερ στον τομέα «Music business management & artist development». Στην Αθήνα είχε κάνει οικονομικά, δούλευε στη μουσική βιομηχανία από νωρίς και ήθελε να τα συνδυάσει στις σπουδές του. «Η αλήθεια είναι πως ανέκαθεν ήθελα να ασχοληθώ με τη μουσική βιομηχανία, καθώς σπούδαζα από μικρός στα ωδεία, έγραφα μουσική και το έβλεπα ως ένα κομμάτι μου. Αλλά η ιδέα να σπουδάσω μουσική ή σκέτο marketing δεν με γέμιζε, οπότε αποφάσισα να κάνω κάτι πιο γενικό». Στο Λονδίνο, παράλληλα με το master, ξεκίνησε να δουλεύει πάνω στο Music PR, οπότε με το που τελείωσε έπιασε δουλειά στην ομάδα PR της Lana Del Rey μέσα στην εταιρεία που τη μανατζάρει. Μετά από τρεις μήνες έγινε Digital Manager και ανέλαβε όλους τους καλλιτέχνες της. Ήταν εύλογο λοιπόν να σταθώ με ευλάβεια εκεί για λίγο.

_DSC4781

Θέλω να ανοίξω το κεφάλαιο Lana Del Rey και να μείνω λίγο εκεί. Αρχικά, πώς προέκυψε η συνεργασία με την ομάδα pr της;
Βασικά, τελείως τυχαία. Παράλληλα με τη σχολή ξεκίνησα να κάνω πρακτική στην εταιρεία που τη μανατζάρει, στην ομάδα του PR της. Τότε, η Lana ετοίμαζε ένα shortvideo, το Tropico, για την προώθηση του «Paradise». Οπότε ξεκίνησα με αυτό σαν πρώτο project. Είχα καλό background στα digital, οπότε σύντομα με έκαναν digital manager και ανέλαβα τους περισσότερους καλλιτέχνες της εταιρείας.

Εντυπώσεις, παραξενιές, προσωπικές επαφές μαζί της. Κάνε την υπόθεση πως είμαι fan κι ό,τι έχεις, ρίξτο!
Τους καλλιτέχνες αυτού του μεγέθους δεν τους βλέπεις συχνά. Μου έκανε μεγάλη εντύπωση το ότι είναι  cool. Με την εικόνα της, με τις επιλογές της, με όλα. Ενώ θα περίμενε κανείς να είναι ανασφαλής με την εικόνα της. Ψιλοαντιπαθεί τα social media, αλλά όταν τα χρησιμοποιεί, δε φοβάται να πει αυτά που σκέφτεται, πράγμα που πολλές φορές μπορεί να κοστίσει τα πάντα σε ένα  campaign.  Δεν θα ξεχάσω ποτέ το όλο σκηνικό με τη συνέντευξη στη Guardian. Ήταν η μέρα που παρουσιάζαμε το πλάνο για τους  Angus & Julia Stone στη Universal (έχουν την ίδια ομάδα στην Αγγλία) και όταν άρχισα να μιλάω για το δικό μου κομμάτι, ξαφνικά δεν με πρόσεχε κανείς μέσα στο meeting room. Όλοι ήταν στα κινητά, ψιθύριζαν μεταξύ τους και γράφαν σημειώματα, μέχρι που ο publicist της Lana σηκώθηκε, ζήτησε συγγνώμη και έφυγε. Ήθελα να ανοίξει η γη να με καταπιεί, γιατί έλεγα «εντάξει, τόσο χάλια τα λέω πια;». Μετά το meeting μάθαμε και οι υπόλοιποι τι είχε γίνει και τρέχαμε, γιατί το είχαν πάρει χαμπάρι όλοι online εκτός από μας. Επίσης, αυτό που πολύς κόσμος ίσως δεν ξέρει είναι ότι παίρννει και πολλές αποφάσεις. Δεν είναι από τους καλλιτέχνες που τους κάνουν ό,τι θέλουν. Έχει άποψη και όραμα. Τέτοιοι καλλιτέχνες είναι πάντα δύσκολοι, είναι όμως και οι πιο ενδιαφέροντες.

_DSC4712 _DSC4740 _DSC4753

Καλλιτεχνικά, έχει τη δύναμη που φαίνεται μέσα στη βιομηχανία της μουσικής ή όλα παιχνίδια marketing;
Φανταζόμουν κι εγώ, όπως πολλοί, ότι όλο αυτό γύρω από τη Lana είναι φτιαχτό. Αυτό που όλοι διαπιστώσαμε στην ομάδα της είναι ότι ήταν έγιναν πολύ νωρίς κάποια πράγματα. Προσπάθησαν να εκμεταλλευτούν το γεγονός ότι το «Video Games» έκανε τεράστια επιτυχία στο YouTube από το πουθενά. Όσο καλό και να είναι ένα κομμάτι, όσο καλός και να είναι ο νέος καλλιτέχνης, για όλα τα campaigns ελπίζουμε σε μία τέτοια μοναδική ευκαιρία· να το ανακαλύψουν τα blogs, να έχει υποστήριξη στο ραδιόφωνο, να το shazamάρει ο κόσμος, να γίνει viral! Η Lana πήρε τεράστια δημοσιότητα πολύ γρήγορα και είδαν ότι θα μπορούσε να γίνει είδωλο για το νεανικό και gay κοινό· βούτυρο στο ψωμί όλων. Ε, όταν σε καλούν στο SNL τι να κάνεις; Και τελείως έτοιμος να μην είσαι, πας!

Το περασμένο καλοκαίρι ανέλαβε τους  Years & Years για όλη την digital καμπάνια τους. Το αποτέλεσμα; Κέρδισαν το BBC Sound Poll για το 2015, ενώ έφτασαν μέχρι και τα Brit Awards…. «Όταν μου πρότειναν από τη  Universal να τους αναλάβω, ετοιμάζονταν για την κυκλοφορία του «Take Shelter». Έξι μήνες μετά, είχαμε το Sound Poll, μία υποψηφιότητα στα Brits και ένα single κατευθείαν στο  No1 με πάνω από 100.000 πωλήσεις σε μια βδομάδα. Στην αρχή, φτάσαμε να δίνουμε τέσσερα κομμάτια δωρεάν (ένα ολόκληρο EP) σε κάθε online fan. Φυσικά όταν η μουσική είναι εξαιρετική και γίνεται πολύ καλή δουλειά σε όλους τους άλλους τομείς, όπως τα live (άνοιγαν τις συναυλίες του Sam Smith και των Clean Bandit) και το ραδιόφωνο, η δική σου δουλειά γίνεται πιο εύκολη. Μετά το δεύτερο single όλα φάνηκαν να παίρνουν το δρόμο τους και είχαμε υποστήριξη από παντού. Είχα συνδέσει το κινητό μου με τα socials τους και ένα πρωί μου ήρθε προσωπικό μήνυμα από την Katy Perry! Ήταν ό,τι χρειαζόμασταν, βρεθήκαμε να μας προμοτάρει ο Sam Smith, η Jessie Ware, η Marina and the Diamonds. Είμαι πολύ περήφανος για αυτή τη μπάντα».

_DSC4769

Άλλο μεγάλο project; Οι Angus & Julia Stone, με τους οποίους έφτασαν μέχρι την κορυφή των charts στην Αυστραλία. «Ήταν το πρώτο major project που ανέλαβα, οπότε είναι μεγάλο κεφάλαιο για μένα. Δούλεψα για ένα χρόνο μαζί τους για τον τελευταίο τους δίσκο σε παραγωγή του Rick Rubin. Ήμουν υπεύθυνος για οτιδήποτε συνέβαινε online. Το ενδιαφέρον του project ήταν ότι ανήκουν σε 5 διαφορετικές δισκογραφικές σε όλο τον κόσμο και η κάθε μία είχε διαφορετικό πλάνο marketing, διαφορετικά singles για τα ραδιόφωνα και διαφορετικά  timelines. Ήταν ό,τι πιο αγχωτικό και ταυτόχρονα ό,τι πιο δημιουργικό έχω κάνει, αφού έπρεπε να μιλάω με όλες τις χώρες ταυτόχρονα και να προσαρμόζoυμε την καμπάνια ανάλογα με τις αντιδράσεις σε κάθε μία από αυτές. Δούλευα σχεδόν 24 ώρες το 24ωρο για αρκετό  καιρό, αφού στις 12 το βράδυ που πήγαινα για ύπνο, πήγαιναν στο γραφείο οι Αυστραλοί και άρχιζαν τα emails και τα τηλέφωνα. Την εβδομάδα της κυκλοφορίας του δίσκου, έφτασα σε σημείο να κάνω meetings μέσω skype στις 4 το πρωί σχεδόν κάθε μέρα. Ήταν υπέροχη εμπειρία το να δουλεύεις με όλους αυτούς τους ανθρώπους και να βλέπεις πως η δουλειά σου μπορεί να φτάσει σε κοινό στην άλλη άκρη του κόσμου».

Καθώς βολτάραμε, μου έκανε εντύπωση πως ήταν πολύ χαρούμενος και χαμογελαστός που βρισκόταν σε γνώριμα μονοπάτια. Τον ρώτησα τι του λείπει και τι θα ήθελε να φέρει στην Αθήνα… «Μου λείπουν τα σουβλάκια!  Όχι, εντάξει. Μου λείπει η οικογένειά μου, οι φίλοι μου, η θάλασσα… και τα σουβλάκια! Από την Αθήνα μου λείπειτο καλοκαίρι της. Αυτά τα ζεστά βράδια στο κέντρο της πόλης, που νιώθεις ελεύθερος σαν να’σαι διακοπές για κάποιες ώρες και το πρωί γυρνάς στη ρουτίνα σου. Ίσως θα ήθελα να φέρω πίσω στην πόλη μου την αίσθηση της ικανοποίησης που λείπει από παντού και από όλους. Να έφερνα και κάνα πάρκο; Μεγάλη υπόθεση τα πάρκα».

Μετά από όλα αυτά, αλλά και με δεδομένη πλέον την εμπειρία του και το δουλεμένο αυτί του, θέλησα να μάθω τι να προσέξω και τι να ακούσω μέσα στο 2015.

Ποιος είναι ο ήχος του 2015; Τι να προσέξουμε;
Δεν είμαι καλός σε αυτά! Την @AkouAuto να ρωτήσεις (γέλια). Να πω τους Years & Years; Ή δεν μετράει; Μουσικά μου αρέσουν πολύ οι Oh Wonder, ένα duo από το Λονδίνο, το οποίο το παρακολουθεί στενά όλο το industry εδώ και 6 μήνες. Ο Νεοζηλανδός Thomston που είναι το νέο signing του management της Lorde. Signed: τη LauraDoggett, τους Seafret, τον Raury και την AURORA.

Ποιος ελληνικός ήχος σε απασχολεί;
Παρακολουθώ στενά την ελληνική σκηνή και τραβάω τα μαλλιά μου γενικά. Φυσικά ελάχιστα πράγματα ξεχωρίζουν για μένα. Εκτιμώ πολύ τον Leon of Athens που είναι κι αυτός στο Λονδίνο πια και δουλεύουμε παρέα τον τελευταίο χρόνο. Θεωρώ ότι πέρα από τον ιδιαίτερο ήχο του έχει και μια ωραία αισθητική σε ό ,τι κάνει. Από νέους καλλιτέχνες ξεχωρίζω τη φωνή της Κατερίνας Ντούσκα και μου αρέσει και η Σtella. Πολύ!

_DSC4610_DSC4641 _DSC4672

Αν και ζει κι εργάζεται στο εξωτερικό, κάτω από συνθήκες που στην Ελλάδα δεν θα έβρισκε εύκολα (ίσως και ποτέ), δεν θα ήθελε να μείνει για πάντα εκεί. «Φυσικά δεν θα ήθελα να ζήσω ολόκληρη τη ζωή μου έξω, αλλά είμαι από τους ανθρώπους που έφυγαν από τη  χώρα για να κυνηγήσουν το όνειρό τους. Δεν έφυγα μόνο λόγω της κρίσης. Οπότε ναι,  με φαντάζομαι πάλι στην Ελλάδα, αρκεί να κάνω αυτό που αγαπώ και με αξιοπρέπεια. Έκανα δουλειές στην Ελλάδα που ήμουν απλήρωτος για μήνες, αλλά επειδή με γέμιζαν, δεν το έκανα τόσο θέμα μέσα μου.»… Όσο για τον ελεύθερο χρόνο του, που θα μπορούσα να βάλω σε εισαγωγικά, μιας και είναι μηδαμινός. «Στον ελάχιστο χρόνο που μου μένει, γράφω μουσική.  Πιο παλιά έγραφα περισσότερο. Επίσης κάνω ταξίδια. Βαριέμαι εύκολα, για αυτό όποτε βρίσκω χρόνο, μου αρέσει να αλλάζω παραστάσεις».

Το άγχος για πολύ κόσμο είναι κινητήρια δύναμη, το ίδιο συμβαίνει κι εδώ. «Ζω με το άγχος! Δημιουργικό άγχος. Δεν ικανοποιούμαι εύκολα με τον εαυτό μου και αυτό με κάνει να προσπαθώ συνεχώς παραπάνω. Σε σημείο εκνευριστικό για τους γύρω μου. Η μάνα μου λέει το κλασικό: «θα σε φάει αυτό το άγχος». Δεν μπορώ όμως να βλέπω ανθρώπους που ηρεμούν και χαίρονται που κατάφεραν έναν τους στόχο. Ωραία, μπράβο. Και μετά;». Όσο για τους ευσεβείς του πόθους και το πώς βλέπει τον εαυτό του στο μέλλον; Μοιράζει απλόχερα το πιο αισιόδοξο μυστικό του. «Να σου πω την αλήθεια, δεν κάνω σχέδια. Όπως τον βρίσκεις τον καιρό, τον ταξιδεύεις».

Ο Νίκος Αντωνίου πλέον δουλεύει στη Sony για πολύ μεγάλους καλλιτέχνες. Μπορείτε να τον βρείτε στον προσωπικό του λογαριασμό στο twitter: twitter.com/nickkantoniou

_DSC4698-1