Θεωρείται ένας από τους  βασικούς ανθρώπους που βοήθησαν να δημιουργηθεί αυτό που σήμερα ονομάζουμε modern club culture, όταν η έκρηξη του acid house πέρασε από την Αμερική στην Ευρώπη. Έβαλε το χεράκι του στο Mixmag κι έγινε η απόλυτη βίβλος των clubbers παγκοσμίως. Ξεκίνησε την καριέρα του ως DJ τη δεκαετία του ’80 για να μεσουρανήσει στο χώρο μέχρι σήμερα. Εξαιρετικός παραγωγός και δαιμόνιος remixer, είναι από τους λίγους που έχουν καταφέρει να κρατήσουν το επίπεδο της δουλειάς τους χωρίς εκπτώσεις μέχρι σήμερα. Ο Dave Seaman επιστρέφει  για άλλη μια φορά στην Ελλάδα και βρίσκει το χρόνο να μας μιλήσει για το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον.

_MG_9963

Είσαι ένας από τους ανθρώπους στους οποίους οφείλεται η δημιουργία αυτού που ονομάζουμε σήμερα modern club culture. Πόσο και πώς έχουν αλλάξει τα πράγματα από τότε που ξεκίνησες μέχρι σήμερα;
Αυτή είναι μια πολύ σημαντική ερώτηση… Θα μπορούσα να γράψω ένα ολόκληρο βιβλίο για να σου απαντήσω! Πολύ λίγα πράγματα έχουν μείνει ίδια και η εξέλιξη της τεχνολογίας έχει φέρει τη μεγαλύτερη αλλαγή στη ζωή μας. Ακριβώς το ίδιο συμβαίνει και με το club culture. Παλιά, ένα τραγούδι είχε διάρκεια ζωής κάποιους μήνες : υπέγραφες με τη δισκογραφική εταιρία, έβγαινε το promo, μετά ακολουθούσε η επίσημη κυκλοφορία… Ενώ σήμερα, το τραγούδι μπορεί να γραφτεί στο στούντιο, να κυκλοφορήσει και να έχει τελειώσει η διάρκεια ζωής του μέσα σε ένα μήνα. Όλα φαίνονται να είναι μιας χρήσης. Η προσοχή την οποία δίνουν οι άνθρωποι μέσα σε ένα club έχει πολύ μικρή διάρκεια ζωής και υπάρχουν πολλοί περισπασμοί. Παλιά οι άνθρωποι πήγαιναν στα clubs για να αφομοιώσουν τη μουσική, γίνονταν όλοι ένα στο dancefloor, όμως σήμερα δείχνουν πως δεν αντέχουν ούτε μια στιγμή ‘εκτός δικτύου’. Υπάρχουν, όμως και πολλά θετικά. Η ψηφιακή εποχή διέδωσε την ‘ιστορία’ μας σε όλα τα μήκη και πλάτη του κόσμου. Η Βιομηχανία της χορευτικής μουσικής χαίρει μεγάλης εκτίμησης σήμερα, είναι μια τεράστια παγκόσμια επιχείρηση από την οποία ζουν πολλοί άνθρωποι. Τη δεκαετία του ’80 ήταν δύσκολο να ακούσεις ένα dance κομμάτι στο ραδιόφωνο, πόσο περισσότερο να κάνεις καριέρα σ’ αυτό το χώρο.

Έχεις μια μοναδική και λαμπρή καριέρα στο χώρο. Την οφείλεις στο ταλέντο σου, στην τύχη σου, στη φιλοδοξία σου, στο ότι ήσουν στο σωστό μέρος τη σωστή στιγμή, ή σε όλα αυτά μαζί;
Ναι, είναι ένας συγκερασμός όλων αυτών. Πιστεύω πως σήμερα είναι πολύ πιο δύσκολο για έναν DJ, ή παραγωγό να γίνει γνωστός, γιατί πολύ απλά σήμερα υπάρχουν πάρα πολλοί που το προσπαθούν. Είναι εξαιρετικά ανταγωνιστικά τα πράγματα. Όμως, ακόμη κι αν τελικά ήμουν στο σωστό μέρος τη σωστή στιγμή -το οποίο φυσικά με βοήθησε- έπρεπε να το κάνω να δουλέψει υπέρ μου. Δεν υπάρχει κανένα υποκατάστατο για το ταλέντο και τη σκληρή δουλειά, αν θέλεις να ασχοληθείς με κάτι σοβαρά και για πολύ καιρό.

dave_sideprofile

Ποια σημαντικά συστατικά λείπουν από το σημερινό club scene και ποια σημαντικά στοιχεία προστέθηκαν στην πορεία;
Ο έλεγχος της  ποιότητας έχει «πεταχτεί από το παράθυρο» στην ψηφιακή εποχή. Ουσιαστικά, δεν υπάρχουν σήμερα άνθρωποι  οι οποίοι ελέγχουν και ξεκαθαρίζουν αυτά που είναι καλά και άξια κυκλοφορίας, από αυτά που δεν πληρούν τις προυποθέσεις. Οι δισκογραφικές ήταν ένα πολύ καλό φίλτρο στο παρελθόν. Σίγουρα, δεν έκαναν πάντα σωστές επιλογές, αλλά στο 95% έπεφταν μέσα. Σήμερα, πλέον, υπάρχει πολύ απ’ όλα κι έτσι οι άνθρωποι έχουν γίνει μπλαζέ. Δεν εκτιμούν τα πράγματα. Όλα έχουν γίνει αναλώσιμα. Από την άλλη, υπάρχει πάρα πολλή πληροφορία, περιεχόμενο και προοπτική εκεί έξω. Όταν ήμουν έφηβος δεν έβρισκα αρκετό υλικό για να ικανοποιήσω τη μουσική μου επιθυμία. Τώρα έχουμε φτάσει στο άλλο άκρο…

Έχεις κάνει παραγωγή και remixes για τους U2, τον David Bowie, την Kylie, τους Take That, τους Pet Shop Boys και τους New Order για να αναφέρουμε απλά μερικούς. Κατάφερες, όμως, να μη θεωρηθείς ποτέ mainstream και να έχεις πάντα τις ρίζες σου βαθιά στο underground κομμάτι της σκηνής. Ήταν επιλογή σου κι αν ναι, ήταν εύκολο να τη στηρίξεις και να την υποστηρίξεις;
Ήταν πάντα θέμα ισορροπίας και όχι πολύ δύσκολο, αρκεί να τα κάνεις και τα δύο σωστά. Πολύ απλά, μου άρεσε να καταπιάνομαι με διαφορετικά projects κι έτσι προσπάθησα να κάνω τα πάντα. Κάθε φορά που τελείωνε ένα pop κομμάτι, ή ένα pop remix ήταν η στιγμή να γίνει ένα underground. Ήταν μια υγιής αντιπαράθεση που συντηρούσε τα πράγματα, ώστε να είναι φρέσκα και ενδιαφέροντα.

Έχεις παίξει σε 80 χώρες και για εκατομμύρια ανθρώπους, μέχρι σήμερα. Η αίσθηση όταν μπαίνεις πίσω από τα decks παραμένει η ίδια;
Απόλυτα! Δε θα μπορούσα να το κάνω αλλιώς. Η αίσθηση του να παίζεις καινούρια μουσική σε ένα ενθουσιασμένο κοινό είναι μοναδική. Ένα συναίσθημα το οποίο δε νομίζω πως θα βαρεθώ ποτέ.

Υπάρχει μια βραδιά, ένα gig που θα θυμάσαι για πάντα;
Θεέ μου… είναι τόσα πολλά! Τα Shelley’s events θα έχουν πάντα μια μοναδική θέση στην καρδιά μου. Επίσης, όταν έπαιζα ως headliner στο Dance Tent του Glastonbury πριν από λίγα χρόνια, κάποιες απίστευτες νύχτες στο Μπουένος Άιρες και ειδικά στο Space το 1999. Όταν έπαιξα για 25.000 άτομα στο Τελ Αβίβ… Θα μπορούσα να μιλάω για πολλή ώρα! Είμαι πολύ τυχερός. (γελάει)

_11A2533

Όλα δείχνουν πως η δουλειά του DJ είναι πολύ δημοφιλής στις μέρες μας. Ποια είναι, κατά τη γνώμη σου, τα πιο σημαντικά χαρακτηριστικά/προσόντα/επιδεξιότητες που πρέπει να έχει ένας DJ;
Πιστεύω πως πρέπει να γράφεις μουσική, εκτός από το να παίζεις, σήμερα. Αυτό είναι σίγουρο. Πιστεύω, επίσης, πως περισσότερο από ποτέ πρέπει να έχεις επικοινωνιακές ικανότητες, ώστε να μπορείς να πουλήσεις τον εαυτό σου σωστά. Υπάρχουν τόσοι πολλοί DJs εκεί έξω, η προσφορά ξεπερνά κατά πολύ τη ζήτηση, οι promoters έχουν τόσες πολλές επιλογές, αλλά δεν έχει να κάνει απλά με το πόσα άτομα μπορείς να «φέρεις» σε ένα club. Πρέπει να είσαι πολύ καλός στη δουλειά σου, εύκολος στη συνεργασία και να «φωνάζεις» αυτό που κάνεις μέχρι εκεί που πρέπει, χωρίς να γίνεσαι ενοχλητικός.

Όταν κάνεις μια μεγάλη και απαιτητική καριέρα χρειάζεται να παραιτηθείς από πολλά, ή να αφήσεις πίσω κάποια πράγματα…
Στις αρχές, «ανέπνεα και έτρωγα» dance μουσική και club scene. Η επαγγελματική μου ζωή ήταν η προσωπική μου ζωή και δε σταματούσα ποτέ. Πολλά χρόνια μετά, επήλθε η ισορροπία. Είμαι παντρεμένος με παιδιά κι αυτό απαιτεί να είμαι λιγότερο εγωκεντρικός. Δεν είμαι το κέντρο του σύμπαντος, πια! (γελάει). Όλα αυτά, όμως, είναι πιο εύκολο να γίνουν όταν έχεις καθιερωθεί στο χώρο σου.

Η Ελλάδα είναι  μια χώρα στην οποία έχεις παίξει πάρα πολύ! Ποια είναι η γνώμη σου για εμάς;
Φαίνεται ότι μου αρέσει πολύ να παίζω στην Ελλάδα, ε; (γελάει). Έχω έρθει τόσες πολλές φορές! Δεν έχω ταξιδέψει πολύ στην ενδοχώρα, αλλά έχω πάει σε πολλά νησιά. Η Ελλάδα είναι μια πανέμορφη χώρα και οι άνθρωποι είναι γεμάτοι πάθος και πάντα έτοιμοι για πάρτυ! Τι άλλο θα μπορούσε να θέλει ένας DJ;

_MG_0102

Θα μπορούσαμε άνετα να πούμε πως έχεις καταφέρει τα πάντα στο χώρο σου. Έχεις μια απίστευτη καριέρα και μια θέση στην Ιστορία της ηλεκτρονικής μουσικής. Παρ’ όλα αυτά, είσαι ασταμάτητος! Τι έχουμε να περιμένουμε από εσένα στο μέλλον;
Πολλές φορές νιώθω ότι ξεκινάω πάλι από την αρχή. Τα πράγματα κάνουν κύκλους κι έτσι πρέπει να μένεις στις επάλξεις και να επαναπροσδιορίζεις τον εαυτό σου και τη δουλειά σου συνεχώς. Ξεκινώ, λοιπόν, ένα καινούριο κεφάλαιο με τη νέα μου δισκογραφική εταιρία, Selador Recordings και θα κυκλοφορήσω δουλειές μου σε μεγάλα labels όπως η Suara, η Noir και η Hive. Εξακολουθώ να νιώθω σαν το παιδάκι στο ζαχαροπλαστείο! Έχω πολλή ζωή ακόμη μέσα μου. (Γελάει).

Ο Dave Seaman θα βρίσκεται στο NID, Πατριάρχου Ιωακείμ 37, Κολωνάκι το Σάββατο 4 Απριλίου.

https://www.facebook.com/events/712504508869303/

Για περισσότερες πληροφορίες:

https://www.facebook.com/daveseamanofficial

http://www.djdaveseaman.com

https://soundcloud.com/daveseaman

_MG_0007